همت جهادی سپاه بیت المقدس در دفاع از سلامت عمومی کردستانی ها

در شرایط کنونی که تمام استان‌های کشور درگیر ویروس کرونا شده اند، سپاه بیت المقدس کردستان برای مقابله با شیوع این بیماری با تمام توان و تجهیزات به میدان آمد و با ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی، و راه اندازی کارگاه‌هایی تولید ماسک و لباس‌های ایزوله برای خدمت رسانی هر چه بهتر در کنار مردم بود.
کد خبر: ۹۲۲۷۳۲۰
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
در ایران ۳۰ بهمن با انتشار خبر ابتلای دو شهروند قمی به ویروس کرونا، فضای کشور به شدت متاثر از این ویروس شد و بسیاری از مردم تلاش می‌کنند با رعایت توصیه‌های بهداشتی خود را از ابتلا به این ویروس در امان نگاه دارند.

هشتم اسفندماه جاری اولین بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان کردستان شناسایی شد و تا دیروز سه سنبه ۲۶۵ مبتلا و ۲۹ نفر در مواجه با این بیماری جان خود را از دست دادند و شهرستان سقز از شهرستان‌های صدر نشین این ویروس است.

با خطر شیوع و همگیر شدن این ویروس در کردستان، همه دستگاه‌ها و ادارات و نهاد‌ها علی‌الخصوص سپاه و بسیج با تمامی امکانات آمادگی خود برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی در مهار کردن شیوع این ویروس به عنوان متولی پای کار آمدند.

گندزدایی و ضدعفونی معابر عمومی و محلات حاشیه‌ای شهرها، راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و لباس‌های ایزوله بیمارستانی، برگزاری رزمایش آمادگی سپاه برای مقابله با کرونا، اعزام امدادگران بسیجی برای کمک به کادر درمانی در سقز و ایجاد قرارگاه زیستی مقابله با کرونا از برنامه‌هایی است که سپاه بیت‌المقدس کردستان برای کمک به پیشگیری از ابتلای مردم به کرونا انجام داده واین امر تا به امروز استمرار داشته است.
 

سپاه به عنوان بازوی توانمند در خدمت مردم است


فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در حاشیه برگزاری رزمایش آمادگی سپاه کردستان برای کمک به مقابله با کرونا در مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌ها اظهار کرد: طبیعتا همه دستگاه‌های کشور آمادگی مبارزه با این بیماری را دارند و سپاه هم در کنار دستگاه‌های دولتی به صورت همه جانبه این آمادگی را در استان ایجاد کرده است.

وی به دستور العمل‌های لازم و کارشناسی در بحث کرونا ویروس برای پیشگیری و در امان ماندن از این ویروس تاکید کرد و اظهار داشت: سپاه بیت المقدس کردستان در ابتدای شیوع این بیماری در حوزه تامین اقلام بهداشتی و توسعه عملیات آلودگی زدایی و ضدعفونی کردن معابر و اماکن و با حمایت‌های مستقیم و غیر مستقیم در زمینه تولید ماسک، دستکش، لباس و مواد ضد عفونی و توزیع مدیریت شده آن به مردم و همچنین تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی به نیازمندان و آسیب دیدگان در استان و شهرستان‌ها و روستا‌ها به مردم خدمت رسانی کرده است.

وی همچنین به آمادگی گروه‌های جهادی برای مقابله با ویروس کرونا در استان خبر داد و عنوان نمود: امکانات و تجهیزات درمانی سپاه کاملا آماده است و در راستای ضدعفونی و گندزدایی هم آمادگی داریم که در صورت نیاز به کمک بیاییم.


در ادامه تمامی فرماندهان سپاه بیت المقدس کردستان در شهرستان‌ها با بسیج کردن تمامی نیرو‌های جهادی به ضد عفونی کردن شهر و روستا‌ها برای در امان ماندن از این ویروس اقدام کردند.


تولید روزانه ۷۰۰ عدد ماسک توسط گروه‌های جهادی دانش‌آموزی در دهگلان



سرهنگ پاسدار محمد امانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه دهگلان گفت: با توجه به کمبود ماسک و نیاز مردم شهرستان، ناحیه مقاومت بسیج دهگلان با راه اندازی کارگاه تولیدی ماسک به همت گروه‌های جهادی و بسیج دانش آموزی توانست با تولید روزانه ۷۰۰ عدد ماسک این مشکل را در شهرستان حل نماید.


وی در ادامه افزود: در این عملیات مشترک گندزدایی و ضدعفونی ۱۰ دستگاه تراکتور تانکردار و ۵ دستگاه تراکتور مجهز به توربور کار ضدعفونی معابر عمومی شهری و روستایی را هر ۴۸ ساعت و بدون چشم‌داشت انجام می‌دهند.


گندزدایی و ضد عفونی سطح شهر قروه با ۱۷ دستگاه سمپاش توربو



در ادامه سرهنگ محمدرضا مومنی در جریان آغاز عملیات ضدعفونی و گندزدایی سطح شهر قروه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: همه باید در مبارزه با این ویروس منحوس کمک کنند و در همین زمینه کشاورزان مثل همیشه پا به عرصه گذاشتند و تجهیزات خود را آوردند و به یاری همشهریان خود پرداختند.


وی افزود: در این عملیات ۱۷ دستگاه خودرو سمپاش توربو و دستی به ضد عفونی و گندزدایی از سطح شهر پرداخته اند.


ضدعفونی و گندزدایی خیابان‌های شهرستان بانه


فرمانده سپاه شهرستان بانه در ادامه گفت: سپاه پاسداران در مقابله با کرونا ویروس نیز تمام توان و تجهیزات خود را به کار می‌گیرد، و در کنار مردم و نیز عزیزانی که در خط مقدم مبارزه با این بیماری حضور دارند خواهد بود.


ولادی در پایان اظهار کرد: قاطعانه با روحیه انقلابی و جهادی به دور از رعب و وحشت بر کرونا غلبه خواهیم کرد.


ضدعفونی شبانه خیابان‌ها و محلات حاشیه‌ای سنندج توسط سپاه


در این میان روابط عمومی سپاه بیت المقدس کردستان، هر شب توسط یگان‌های سپاه بیت‌المقدس کردستان و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سنندج، با ضدعفونی و گندزدایی خیابان‌ها و محلات حاشیه‌نشین شهر سنندج، توانست در جلوگیری از شیوع این بیماری در کنارعلوم پزشکی به مردم کمک شایانی کرده باشد.



تولید ۱۲ هزار ماسک برای پیشگیری از کرونا توسط سپاه بیجار


با اشاره به نایاب شدن ماسک که از اقلام بهداشتی ضروری برای مبارزه با کرونا است از آغاز تولید ماسک با کیفیت خوب در بیجار خبر داد.


وی عنوان کرد: از امروز پنجشنبه ۱۵ اسفند ماه، کارگاه تولید ماسک توسط قرارگاه جهادی امام حسن (ع) سپاه در بیجارشروع بکار کرده و انشاالله در مرحله اول و طی چند روز آینده بیش از ۱۲ هزار ماسک تولید خواهد شد و به همشهریان عزیز عرضه می‌شود.


میرآقایی تصریح کرد: امیدواریم با توکل برخدا بتوانیم در مراحل بعدی، علاوه بر تامین نیاز شهرستان به شهرستان‌های دیگر هم صادرات ماسک داشته باشیم.


اعزام ۲۰ بسیجی امدادگر برای کمک به کادر درمانی بیمارستان سقز


در ادامه بسیج جامعه زنان استان همزمان با سراسر کشوربا تشکیل جلسات متعددی با مسوولین بسیج جامعه زنان شهرستان‌ها توانست در این راستا اقدامات متعددی انجام دهد.


سرکانی با اشاره به اقدامات بسیج جامعه زنان استان گفت: توزیع بسته‌های معیشتی به ۵۰ خانوار در راستای حمایت از خانواده‌هایی که این روزه با شیوع این بیماری درآمدی ندارند، توزیع ۲۰۰ بسته مواد شوینده و ضدعفونی کننده با استفاده از ظرفیت خیرین به صورت رایگان در حوزه‌های بسیج خواهران جهت توزیع در بین مردم از جمله کار‌های انجام شده در این راستا بوده است.


به گفته مسوول بسیج جامعه زنان استان کُردستان، ۲۰ نفر از خواهران بسیجی شهرستان سقز به بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان برای کمک در امدادگری و در صورت نیاز به بکارگیری اعزام شده‌اند.


وی در ادامه اظهار کرد: معرفی گروه‌های جهادی محله‌محور به تعداد ۶۴ نفر به بسیج سازندگی برای بکارگیری در مواقع ضروری و برپایی کارگاه خیاطی جهت دوخت ماسک و پخش آن به صورت رایگان در بین مردم، استفاده از ظرفیت بسیجیان فعال جهت فراهم کردن جو آرام عملیات روانی از جمله اقدامات دیگر بسیج جامعه زنان استان کردستان در این خصوص است.

ساماندهی ۱۳ هزار بسیجی در امر مبارزه با کرونا در کردستان


سردار سیدصادق حسینی در مراسم افتتاح کارگاه جهادی تولید مواد ضدعفونی کننده که توسط دانشجویان بسیجی دانشگاه کردستان در این دانشگاه راه اندازی شده اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح هجدهمین کارگاه تولید ماسک در استان بودیم که در مجموع روزانه ۱۹ هزار ماسک توسط این گروه‌های جهادی تولید و در اختیار هم استانی هایمان قرار می‌گیرد.


فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان همچنین به بسته بندی و توزیع بیش از ۹۰ هزار بسته اقلام بهداشتی و مواد غذایی توسط گروه‌های جهادی و بسیج مردمی استان در شهرستان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۳ هزار بسیجی در قالب گروه‌های مختلف جهادی در استان وارد میدان مبارزه با کرونا شده اند و خدمات مختلفی را به صورت شبانه روزی به هم استانی هایمان ارائه می‌کنند.


سردار حسینی اعلام کرد: در ساعات و روز‌های پیش رو نیز کارگاه‌های دیگری در سطح استان راه اندازی خواهد شد و بسیار خرسندیم که کردستانی‌های خیرخواه در قالب گروه‌های جهادی برای مقابله با ویروس کرونا و سلامت استانشان وارد میدان شده اند.


وی افزود: خرسندیم که امروز در فضای دانشگاه کردستان و با حمایت اساتید این دانشگاه شاهد حرکت جهادی دانشجویان برای تولید ۱۶ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده هستیم.


سردار حسینی خاطرنشان کرد: این محلول ضدعفونی کننده در قالب ۶ هزار بطری ۲/۷ لیتری به همراه ماسک و مواد شوینده در مناطق محروم توزیع خواهد شد.


شکست کرونا یک شعار همگانی است و تحقق آن در گرو در خانه ماندن است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار