سامانه ١٢٣ برای مراقبت بیماران کرونایی در منزل راه اندازی شد

خبرگزاری بسیج: معاون آموزشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی از راه اندازی «سامانه ١٢٣ کرونا» برای اطلاع رسانی درباره نحوه مراقبت از بیماران در منزل خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۷۴۱۲
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹

راه‌اندازی "سامانه 123 کرونا" با همت اتاق فکر کارشناسی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به نیاز مراقبت از راه دور، خودمراقبتی و پایش بیماران دارای علایم خفیف و موارد مشکوک یا بدون علامت کرونا در منزل توسط پزشکان و مراقبان سلامت، راه‌اندازی شد.

در این روش، ثبت‌نام بیمار توسط پزشکان و مراقبان و با ثبت ارزیابی‌های اولیه انجام شده، سپس اطلاعات دسترسی سامانه برای بیمار پیامک می‌شود.

  دکتر سالار ارزیده معاون آموزشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی و از طراحان اصلی "سامانه 123 کرونا"، با اشاره به خدمات و پتانسیل‌های این سامانه، اظهار داشت: بر اساس آمارهای جهانی بیش از 80 درصد مبتلایان عفونت ویروسی کرونا نیاز به بستری در بیمارستانها ندارند و تنها با پایش، خودمراقبتی، رعایت اصول بهداشتی، خودقرنطینگی و درمان علامتی تحت نظر پزشک بهبود می‌یابند. در این راستا، چک لیست‌ها و فرم‌های طراحی شده در این سامانه کمک می‌کند تا شرایط برای طی دوره قرنطینه و خودمراقبتی بیماران و افراد مشکوک در منازل به بهترین و ایمن‌ترین روش، مهیا شود.

وی ادامه داد: این روزها که تعداد مبتلایان و افراد در معرض خطر کرونا در کشور رو به افزایش است،  این سامانه می‌تواند در کاهش بار بیماران و مراجعه کنندگان به بیمارستانها و مراکز درمانی نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

 

ارسال نظرات