در گفتگو با یک جانباز دوران دفاع مقدس مطرح شد؛
یزدی نژاد گفت: ایثارگری پزشکان و پرستاران در برهه حساس کنونی برگرفته از مکتب حضرت ابوالفضل (ع) در روز عاشورا است، و افتخار می کنیم که در این مسیر از کوچک ترین اقدامی دریغ نکرده و نمی کنیم.
کد خبر: ۹۲۲۸۵۳۵
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج  در کرمان ، سید ابراهیم یزدی نژاد در ارتباط با فلسفه وجودی واژه جانباز و فداکاری گفت: هر کدام از اهل بیت در تاریخ زندگی خود راه و روشی را انتخاب کردند و برای ما مسیری را مشخص کردند تا ما بر اساس آن بتوانیم برای پایداری گام برداشته و از این آموزه ها در جایی که لازم است، استفاده کنیم.

این جانباز دوران دفاع مقدس مطرح کرد: یکی از این واژه ها، واژه ایثار و جانبازی است که مصداق بارز آن حضرت ابوالفضل (ع) است که علمدار و ساقی دشت نینوا بود، از هر کوششی و تلاشی که خود ذی نفع نبود دریغ نکرد، آنچه که در تاریخ اسلام نمود پیدا کرده دلاوری ایشان نیست بلکه ایثارگری ایشان در کنار فرات بود.

وی افزود: حضرت عباس (ع) در حالیکه هیچ مانعی برای نوشیدن آب نداشت و کسی ایشان را مواخذه نمی کرد از نوشیدن آب خودداری کرد، این ایثار نمادی از جلوه های ویژه الهی بود، ایشان آب را در نهر فرات ریخته و ترجیح دادند ابتدا آب را به کودکان و زنان رسانده سپس خود آب بنوشند.

یزدی نژاد ابراز کرد: در دوران دفاع مقدس صحنه های به یادماندنی این چنینی به وفور مشاهده می شد، رزمندگان در تلاش بودند تا دیگران را در اولویت قرار دهند، اگر میدان مین سد راه عبور لشکر بود سعی می کردند خود ابتدا از میدان عبور کرده و پس از آن لشکر با اطمینان خاطر از معبر عبور کنند، این ایثار و از جان گذشتن برگرفته از مکتب حضرت عباس (ع) است.

این رزمنده جنگ تحمیلی عنوان کرد: هرگاه کمبود امکانات در جبهه ها مشاهده می شد افرادی بودند که با این فرهنگ سازگاری پیدا کرده تا دیگران بتوانند از امکانات موجود بهره برده و جان خود را نجات دهند.

از جان گذشتگی مرام رزمندگان در جبهه های مختلف

وی یادآور شد: در هنگام عملیات ها با توجه به اینکه با کمبود آمبولانس در منطقه مواجه بودیم رزمندگانی که مجروح شده بودند برای بازگشت به عقبه از حق خود می گذشتند و دیگران را برای درمان بر خود ارجح می دانستند.

یزدی نژاد عنوان کرد: صبح عملیات والفجر ۸ دشمن محل استقرار رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله را بمباران شیمیایی کرد، در این حمله ۳ بمب شیمیایی شلیک شد که یکی از آن ها به سنگر اطلاعات عملیات اصابت کرد، شهیدان یوسف الهی، هندوزاده و چند تن دیگر در جریان این حمله به وصل الهی رسیدند.

این جانباز دوران دفاع مقدس ادامه داد: در لحظه حمله با کمبود ماسک در منطقه مواجه بودیم، یکی از رزمندگان در بحبوحه شدت مواد شیمیایی ماسک خود را برداشته و روی صورت دیگری نهاد تا دچار آلودگی شیمیایی نشود.

وی بیان کرد: آن سوی نهر با فاصله ۴۰ متری شهید مغفوری در حالی که تمام دستانش تاول زده بود، پودری که برای التیام این تاول ها به همراه داشت را بر روی زخم های دیگر رزمندگان می ریخت.

یزدی نژاد تاکید کرد: اینها تنها بخش کوچکی از ایثار رزمندگان بود، ایثار هر چند کوچک را در طبق اخلاص نهاده و سعی در خدمت رسانی به سایرین را داشتند.

این رزمنده جنگ تحمیلی تصریح کرد: امروز با شیوع کرونا در کشور پزشکان و پرستاران با حضور در خط مقدم جبهه های سلامت با ایثار و از جان گذشتگی در حال امداد رسانی به بیماران هستند، بار دیگر ایثارهای دوران دفاع مقدس در حال تکرار است.

وی اظهار کرد: برخی در این شرایط می گویند پزشکان و پرستاداران حقوق دریافت می کنند از این رو موظف به کار کردن در بیمارستان ها هستند، آیا این افراد حاضر هستند به ازای دریافت حقوق جان شیرین خود را به خطر انداخته و در دل خطر کار کنند؟

ایثارگری مدافعان سلامت برگرفته از مکتب عاشورا است

یزدی نژاد تشریح کرد: ایثارگری پزشکان و پرستاران در برهه حساس کنونی برگرفته از مکتب حضرت ابوالفضل (ع) در روز عاشورا است، و افتخار می کنیم که در این مسیر از کوچک ترین اقدامی دریغ نکرده و نمی کنیم.

این جانباز دوران دفاع مقدس گفت: همه این ایثارگری و فداکاری ها در راستای سلامت و حفظ جامعه صورت می گیرد، در دوران دفاع مقدس مردم به دنبال هجوم به شهرها آرامش، امنیت و سرپناه خود را از دست داده بودند از این رو همه تلاش رزمندگان بیرون راندن دشمن و برقراری آرامش در کشور بود که محقق شد.

وی افزود: پزشکان، پرستاران و مدافعان کشور در مقابل خدماتی که برای مردم انجام می دهند، هیچ چشم داشتی ندارد و تنها خواسته آن ها در شرایط فعلی ماندن در منزل برای حفظ جان خود است.

یزدی نژاد اذعان کرد: اگر ما نسبت به همه کسانی که در ۴۱ سال انقلاب برای استواری و سربلندی این کشور در جبهه های دفاع مقدس، دفاع از حرم، جبهه سلامت و اقتصاد تلاش کردند بی تفاوت باشیم، خطرات بسیاری جامعه ما را تهدید می کند.

این رزمنده جنگ تحمیلی یادآور شد: بسیجیانی که در این شرایط مشغول ضدعفونی کردن معابر، تولید ماسک و سامان بخشیدن به مناطق سیل زده در حال خدمت رسانی هستند هیچ انتظاری ندارند، تنها با یک خداقوت انرژی مضاعف برای ادامه تلاش دریافت می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این شرایط همه ما باید گوش به فرمان بوده و به توصیه ها عمل کنیم نه اینکه خلاف جهت عمل کنیم چرا که بی اعتنایی ظالمانه ترین رفتار نسبت به مدافعان سلامت است.

انتهای پیام/ 

 

زهرا سلیمانی

ارسال نظرات