خبرهای داغ:
سردار شاهرخی گفت: توسط ۲۳۰پایگاه ،۹۶۰هزارنفر در طرح غربالگری پایش شدند که بخش اندکی از این افراد از طریق تلفنی و مشاوره بوده و مابقی به صورت حضوری توسط تیم های فعال پایش شده اند.
کد خبر: ۹۲۲۸۵۶۸
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

۲۵۰۰تیم ۴نفره در کنار کادر بهداشت و درمان/۹۶۰هزارنفر در طرح غربالگری پایش شدند/فعالیت۲۳۰ پایگاه سپاه در استان قزوین

سردار پاسدار محمد شاهرخی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، عملکرد سپاه استان  را در حوزه مقابله با کرونا تبیین کرد که ۲۳۰پایگاه  در این حوزه فعالیت میکنند و ۹۶۰هزارنفر در طرح غربالگری پایش شدند، بخش اندکی از این افراد از طریق تلفنی و مشاوره بوده و مابقی به صورت حضوری توسط تیم های فعال انجام شده است.

خبرگزاری بسیج قزوین گفت و گویی با فرمانده سپاه صاحب الامرعج انجام داده که از نظر می گذرد:

 

سردار، ضمن تبریک روز  پاسدار و سال جدید مقدمه گزارش را با پیام شما شروع می کنیم!

 

سردار : تبریک و تهنیت عرض می کنم روز پاسدار  و میلاد ابا عبدالله (ع) را به همه پاسداران انقلاب و مردم عزیز ایران اسلامی و از خدای متعال آرزوی سربلندی برای همه دلسوزان انقلاب و ملت را دارم.

 

سپاه استان برای مقابله با بحران کرونا چه اقداماتی انجام داده است؟

 

سردار: راه اندازی بیمارستان رحیمیان طبق در خواست دانشگاه علوم پزشکی با هماهنگی لازم توسط کادر بهداشت و درمان سپاه استان، سازماندهی ۱۰هزار بسیجی برای طرح مقابله با کرونا در قالب ضدعفونی معابر، اماکن، ادارات پرتردد، باشگاه های ورزشی، توزیع ۵۰هزار ماسک بین اقشار نیازمند و شبکه درمان، توزیع ۴۰۰۰بسته معیشتی بین اقشار نیازمند با حفظ کرامت انسانی، فعالیت ۲۳۰قرارگاه بسیج وسپاه در گستره استان قزوین، فعالیت ۲۵۰۰تیم ۴ نفره در  موضوع غربالگری، تولید ماسک با تجهیز ۵۰باشگاه صالحین با مواد مورد نیاز برای تولید وسایل پیشگیری از کرونا، استفاده از ظرفیت فنی حرفه ای برای تولید ماسک از دیگر کارهایی است که سپاه صاحب الامرعج با بسیج مردمی انجام داده است.

 

پرسنلی که تحت عنوان بسیج فعالیت می کنند آیا دستمزدی دریافت می کنند؟

 

بسیج یعنی یک نیروی داوطلب که با جان و دل برای رضای خدا و خدمت به خلق وارد میدان می شود که هیچ چشم داشت مالی ندارند، بلکه داوطلبانه با اندک امکانات خود وارد شده و در قالب سازماندهی هدفمند کار کردند، بانوانی که در شرایط فعلی همانند دوران دفاع مقدس کار تجهیز و تولید ماسک و لباس را به عهده داشتند، در زمان تحویل سال هم کنار خانواده خود نبودند بلکه احساس تکلیف کردند تا بتوانند باری از دوش ملت بردارند. بنده تشکر و قدردانی می کنم از نیروهای مخلص و بانوان بسیجی که در این شرایط یار و مددکار بودند و از خدای متعال آرزوی تندرستی برای آنها دارم.

 

همکاری بین نهادها با سپاه استان چگونه بوده است؟

 

خوشبختانه همکاری خوبی بین همه نهادها وجود دارد، تشکر می کنم از استانداری، فرمانداریها، بخشداریها، شهرداریها، دانشگاه علوم پزشکی و ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا  که با اتحاد همدلی خود شبانه روزی کار جهادی می کنند و سپاه پاسداران و بسیج خود را جز کوچکی از جمع خدمتگزاران می داند.

رسانه ها  نیز با تمام وجود کار انتشار و آگاه سازی مردم را با خبر های امید بخش پیگیری کردند. 

در پاکسازی محیطی چه کارهایی انجام شده است؟

 

در پاکسازی محیطی  با سازماندهی ۱۰ نیروی بسیج کار ضدعفونی اماکن، معابر، نهادهای پرتردد، مساجد، بقاع متبرکه  صورت گرفته و جمع آوری زباله و کمک به پاکسازی محیطی توسط  سپاه انجام شده که هماهنگی لازم با ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا داشته است و بر حسب توانمندی کارهایی را جهت اجرا و اقدام  در دستور کار قرار داده است.

 

خبرگزاری بسیج معتقد است در کشور ظرفیت های قابلی نهفته که می توان در مبارزه با تورم و بیکاری، به کار گرفت. برای ساماندهی معیشت، تولید و پویایی اقتصاد نیاز مبرم به همدلی و عملکرد جهادی می باشد تا از حداقل امکانات بیشترین بهره را برای تولید ببریم.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها