فرماندار سلماس گفت: سلماس از نظر میزان ابتلا رتبه دهم را در آذربایجان غربی دارد.
کد خبر: ۹۲۲۹۰۴۹
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از سلماس، مرتضی اصغری امروز در گفت و گو با خبرنگاران در سلماس، اظهار کرد: ۹۸ سال دشواری برای مردم کشور و شهرستان ما بود و اتفاقات مختلفی را پشت‌سر گذاشتیم.

وی با اشاره به اینکه، کرونا ۱۰ برابر خطرناک‌تر و ۴۰ برابر کشنده‌تر از آنفلوانزا است و به دلیل ویژگی‌های ساختاری آن سرعت شیوع بالایی دارد، ادامه داد: تنها راه قطعی مقابله با این بیماری، تولید واکسن است اما به علت فرآیند خاص تولید آن، تا آن موقع باید به بیماریابی، بیمارشناسی و اقدامات پیشگیرانه بپردازیم و مردم باید خود را به زندگی با این ویروس عادت دهند و پروتکل‌های بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بهترین مکان برای محافظت در مقابل این ویروس ماندن در خانه است و باید مردم‌ این امر را بسیار جدی بگیرند.

فرماندار سلماس اضافه کرد: از جمله اقدامات شهرستان در مقابله با کرونا برپایی ۳ ایستگاه غربالگری کرونا در سطح شهرستان بود، که بیش از ۹۹هزار نفر در پست‌های غربالگری شهرستان مورد تب‌سنجی قرار گرفته‌اند.

این مسئول با بیان اینکه، بسیج ملی غربالگری کرونا اقدام دیگر در شهرستان بود که ۹۷ درصد مردم شامل ۱۹۰هزار نفر غربالگری شده‌اند، گفت: 60 نفر از غربالگری‌های ورودی شهر و ۹۷ نفر از بسیج ملی غربالگری برای اقدامات مراقبتی شناسایی و معرفی شده‌اند.

این مسئول برقراری ممنوعیت تردد در محورهای مواصلاتی شهرستان را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: تاکنون ۳۴ نفر مشکوک به کرونا در شهرستان بستری شده‌اند و ۱۵ نفر مثبت تشخیص داده شده و یک فوتی داشتیم و با این آمار رتبه دهم استان در بین ۱۷ شهرستان را داریم؛ 71 نفر نیز تحت درمان خانگی قرار دارند و ۱۰ نفر در حال حاضر بستری می‌باشند.

وی اضافه کرد: تا امروز بیش از ۲۵۰ هزار لیتر آب ژاول در شهر و روستا برای گندزدایی معابر شهرستان و روستاها مصرف شده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات