خبرهای داغ:
دوازدهم فروردین ماه سال 58 روزی است که مردم ایران با 98.2 درصد آرا به نظام جمهوری اسلامی رأی «آری» دادند و این در طول تاریخ هیچ انقلابی سابقه و مثال ندارد.
کد خبر: ۹۲۲۹۱۰۶
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸

جمهوری اسلامی؛ نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیادبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دوازدهم فروردین ماه سال 58 روزی است که مردم ایران با 98.2 درصد آرا به نظام جمهوری اسلامی رأی «آری» دادند و این در طول تاریخ هیچ انقلابی سابقه و مثال ندارد؛ که انقلابیون بعد از پیروزی، نوع نظامی که برای به ثمر رسیدن آن تلاش کردند و جنگیدند را دوباره به همه‌پرسی بگذارند و این در انقلاب اسلامی رقم خورد و جهانیان دیدند که مردم با جان و دل خواهان تشکیل چنین نظام و حکومتی هستند و از آن دفاع می‌کنند. از این رو به بیان مهم‌ترین شاخصه‌های جمهوری اسلامی و چشم‌انداز آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌پردازیم.

از ویژگی مهم نظام جمهوری اسلامی حضور رهبری آگاه و عالم، شجاع و مدیر در رأس آن هست که همواره در فراز و نشیب‌ها و در امواج سهمگینی که سد حرکت این انقلاب بوده است، با تدبیر و درایت در مقابل همه این امواج ایستاده و حرکت این کشتی یک لحظه متوقف نشده است. مرور کوتاه اتفاقات و وقایع دوران امام خمینی(ره) و همچنین امام خامنه‌ای (مدظله العالی) تایید این مطلب است.

از کینه توزی‌های نظام سلطه در این چهار دهه می‌توان به تبدیل سفارتخانه به لانه جاسوسی، مصادره اموال ایران، واقعه طبس، کودتای نقاب، هشت سال جنگ تحمیلی، حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی از صدام، تامین سلاح‌های شیمیایی برای صدام، حمله به سکوهای نفتی، ساقط کردن هواپیمای مسافربری، حمایت از سازمان منافقین، تحریم‌های ظالمانه، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، حمایت از گروهک‌های نظامی تروریستی از جمله ریگی، ایجاد فتنه و اغتشاش در سال‌های مختلف، ترور دانشمندان هسته‌ای، ایجاد داعش و ترور سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» اشاره کرد که نمونه‌هایی چند از عداوت و کینه‌توزی آمریکا، اسرائیل و برخی متحدان منطقه‌ای آن برای به زانو درآوردن نظام جمهوری اسلامی است که با هدایت حکیمانه رهبری الهی به اهداف خود دست نیافته‌اند و به فضل الهی دست نخواهند یافت.

ویژگی دوم جمهوری اسلامی اتکا به مردم و توجه به رأی مردم در تعیین سرنوشت خودشان هست. برگزاری انتخابات مختلف از مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی تا انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همه بیانگر احترام این نظام به رأی مردم است. هر بار که دشمنان فشارها را افزایش دادند تا مردم را از نظام جدا کنند، مردم آمده‌اند و پیوند خود را محکم‌تر کرده‌اند. اگر این نظام مردمی نبود، نمی‌توانست از چنین حمایتی برخوردار باشد. حضور مردم در صحنه های مورد نیاز این انقلاب در برهه های مختلف هم بیانگر حمایت قاطع آنها از این نظام است. برهه‌های حساسی همچون 9 دی و حضور در راهپیمایی‌های 22 بهمن هرسال موید این مطلب است.

از ویژگی‌های مهم دیگر این نظام توجه به اصول و شعارهای بنیادی و اصیلی است که جمهوری اسلامی بر آن اصول و شعارها برپا شده است. از این اصول اسلامی و شعارها می‌توان توجه به بعد معنویت، اخلاق، عدالت، استقلال و آزادی، حمایت از مظلومین جهان، عزت ملی و ... است.

نظام جمهوری اسلامی با پیوند بین اسلام، رهبری و مردم توانسته است الگوی بی‌بدیلی از حکمرانی را به جهانیان معرفی کند. اما چشم انداز نظام جمهوری اسلامی را می توان در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری معظم جستجو کرد.

همان جا که ایشان می‌فرمایند: "در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما است. نشانه‌های امیدبخش در برابر چشم شما است. رویش‌های انقلاب بسی فراتر از ریزش‌ها است و دست و دل‌های امین و خدمتگزار، به مراتب بیشتر از مفسدان و خائنان و کیسه‌دوختگان است. دنیا به جوان ایرانی و پایداری ایرانی و ابتکارهای ایرانی، در بسیاری از عرصه‌ها با چشم تکریم و احترام می‌نگرد. قدر خود را بدانید و با قوّت خداداد، به سوی ‌آینده خیز بردارید و حماسه بیافرینید". لذا چشم‌انداز این نظام با توجه به مسایل و رهنمودهای معظم له در زمینه‌های علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزّت ملّی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن، سبک زندگی بسیار روشن است و همه صاحب نظران و اندیشمندان و بالاخص جوانان باید تلاش کنند، همت کنند تا این نظام به همه اهداف و آرمان‌ها برسد. ان شاءالله.

یادداشت از: جواد قاسم آبادی، مدیر عقیدتی حوزه شهید مبارکی، ارشد اندیشه سیاسی در اسلام

انتهای پیام/

ارسال نظرات