خبرهای داغ:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان خبر داد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: استان‌هایی که بیش از ۷۰ درصد غربالگری را انجام داده‌اند جزو گروه‌های نخست هستند که در این باره همدان نیز با غربالگری ۷۵ درصد مردم جزو استان‌های اول و پیشتاز در این زمینه است.
کد خبر: ۹۲۲۹۱۳۰
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷

همدان با ۷۵ درصد از استان‌های پیشتاز در غربالگری کرونابه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، منوچهر کرمی از غربالگری ۷۵ درصد مردم این استان معادل یک میلیون و ۲۲۰ هزار نفر در راستای بسیج ملی مقابله با کرونا خبر داد و اظهار داشت: این تعداد افراد به صورت تلفنی یا خوداظهاری غربالگری شدند که بیشترین بخش تماس تلفنی بوده است.

وی اضافه کرد: ۹ هزار و ۹۰۰ زن باردار با هدف شناسایی موارد جدید بیماری در استان همدان مورد غربالگری قرار گرفتند که در صورت شناسایی موارد جدید پیگیری لازم توسط مراقبان سلامت و پزشکان صورت گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: استان‌هایی که بیش از ۷۰ درصد غربالگری را انجام داده‌اند جزو گروه‌های نخست هستند که در این باره همدان نیز با غربالگری ۷۵ درصد مردم جزو استان های اول و پیشتاز در این زمینه است.

کرمی از شهروندان خواست با پاسخگویی به ۴۰۳۰ کادر درمانی را در شکست کرونا یاری دهند و به منظور تکمیل فرایند بیماریابی و شناسایی موارد جدید، در صورتی که با این شماره با شما تماس حاصل شد پاسخگو باشید.

وی افزود: شهروندان به جای مراجعه به مراکز درمانی و هر گونه ازدحام که خود سبب انتشار ویروس کرونا می‌شود، می‌توانند از طریق سامانه salamat.gov.ir  با وارد کردن شماره ملی خود به سوال های خود ارزیابی این بیماری پاسخ داده و راهنمایی لازم را مطابق آخرین دستور العمل های وزارت بهداشت دریافت کنند.

کرمی ادامه داد: شهروندان در صورت مراجعه به سامانه خودارزیابی الکترونیکی کرونا می توانند وضعیت سلامت خود و خانواده شان را ارزیابی و ثبت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات