خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از بهبود ۳۱۷ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در شاهرود خبر داد و دستورهای مراقبتی از سالمندان در برابر ویروس کرونا را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۲۲۹۴۳۹
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
بهبود ۳۱۷ نفر از مبتلایان به کرونا در شاهرود/دستورالعمل مراقبت از سالمندان در برابر کرونابه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر رضا چمن با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شاهرود تا ۱۴ فروردین ماه اظهار کرد: تا امروز پاسخ آزمایش تعداد ۳۹۰ نفر مثبت اعلام شده که از این تعداد ۳۱۷ نفر یعنی ۸۱ درصد بهبود یافته اند.
وی در خصوص چگونگی مراقبت از سالمندان گفت:اگر عضو سالمند در منزل دارید در طول همه‌گیری برای کاهش احتمال انتقال بیماری تا حد امکان کمتر از خانه خارج شوید و آموزش‌های لازم را به افراد سالمند در منزل بدهید و از کاربرد صحیح توصیه‌ها اطمینان یابید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: از لمس، بغل کردن و بوسیدن مادر بزرگ و پدر بزرگ خود جدا خودداری کنید و قبل از هرگونه ارائه مراقبت مانند غذا دادن به فرد سالمند دست‌هایتان را با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه بشویید.
وی اضافه کرد: مراقب علائم سرفه، عطسه و تب در عضو سالمند خانواده باشید و در صورت مشاهده به مراکز بهداشتی درمانی و یا اورژانس ارجاع دهید و در صورت داشتن تب، سرفه و عطسه در هرکدام از اعضا خانواده ضمن دوری از سالمندحتما از ماسک استفاده کنید.
چمن با بیان اینکه سعی کنید رفت و آمد عضو سالمند را در دوره همه‌گیری شدیدا محدود کنید افزود: کودکان برای پیشگیری از ابتلای مادربزگ یا پدر بزرگ خود با فاصله یک متری با او در ارتباط باشند و سعی کنید شرایط استراحت و خواب افراد سالمند در منزل فراهم شود و مایعات کافی میل نمایند.
وی تصریح کرد: ماسک، دستکش، محلول‌های ضدعفونی حاوی الکل ۷۰ درصد در اختیار عضو سالمند دارای علائم کرونا در منزل قرار دهید و در صورت سابقه ابتلا فرد سالمند به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، بیماری‌های قلبی - عروقی، تنفسی و... خیلی بیشتر باید مراقب آن‌ها باشید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه اشیا و سطوح در تماس منزل را مکررا با محلول نیم درصد آب ژاول (وایتکس رقیق شده ۱ به ۱۰ با آب) ضدعفونی کنید گفت: مطلقا عضو سالمند را به بیرون از منزل و مکان‌های پر ازدحام نبرید و در طول همه‌گیری از هرگونه پذیرش مهمان و مهمانی رفتن برای حفظ سلامت اعضای سالمند در منزل خودداری کنید و سجاده، چادر نماز، مهر و تسبیح شخصی برای افراد سالمند اختصاص دهید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها