در این روزها ثابت شد چنانچه اراده پزشکان با مشیت الهی پیوند بخورد، هر آفت سیاهی از تن گلگون ملت‌مان زدوده خواهد شد و همین سفیران سلامت و ملائک زمینی خواهند توانست برای مردم ما در اوج ناامیدی، پیک سلامتی و قاصد شادابی باشند.
کد خبر: ۹۲۲۹۵۲۱
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، انگار همین دیروز بود که به خاطر افت شدید ترکیبات خونی نمی‌توانستم واحد تربیت بدنی دانشگاه را بگذرانم، پس به مطب دکترم رفتم و پزشک معالج کودکی‌ام هاج و واج به من نگاه کرد و عینک را تا نوک دماغ خود پایین آورد و به من زُل زد و با حیرت زیر لب زمزمه کرد که "تو هنوز زنده‌ای؟" و من دیدم که زانوهای مادرم لرزید، به میز پزشک تکیه داد و به طرف صندلی خودش را کشاند.

پس با خودم عهد بستم که هر اندازه بیمار و رنجور شوم، حتی اگر فرشته مرگ شبانه‌روز بر بالین من ناله کند، هیچ وقت سراغ پزشک‌ها نروم چون مطمئن شدم که زبان تلخ و گزنده پزشکان، قبل از اینکه من را از مادرم بگیرد، او را از من خواهد گرفت!

ولی حوادث این روزها، پایمردی و مقاومت پزشکان برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا و تلاش آنها برای امیدآفرینی در جامعه، موجب شد که نه‌تنها بدبینی کسانی همچون من به این قشر از جامعه برطرف شود، بلکه دیوار فروریخته اعتماد بین پزشکان و مردم دوباره به دست خودشان مرمت شد و بار دیگر باورشان کردیم و امیدی که نسبت به این قشر از دست داده‌ بودیم باز یافتیم.

امروز کافی است که مدت کوتاهی در فضای مجازی چرخ بزنید، خواهید دید که همه شبکه‌های اجتماعی از عکس‌نوشته‌ها و تصاویری که به پاس قدرشناسی از پزشکان و پرستاران مملوء شده است، به طوری که در یک جا با مجاهدان‌الله در هشت سال دفاع مقدس قیاس می‌شوند در جایی دیگر ایثار کادر درمانی با آتش‌نشانان سنجیده می‌شود.

از سوی دیگر انتشار هر چند کم و پی در پی کلیپ‌های طنز و مطایبه پرستاران بخش عفونی، اکسیژن ناب را به ریه‌های یک ملت می‌دمد، چرا که به ادامه مبارزه با این ویروس ویرانگر امیدوار شده‌اند و باور ‌کرده‌اند که اگر کادر درمانی قادر است در یک قدمی مرگ بایستد ولی با آن مجادله کند و پیروز شود، پس من که در بیرون گود هستم، نیز خواهم توانست‌ در این جدال نفسگیر پیروز از میدان بیرون بروم.

به جرات می‌توان گفت که پزشکان بعد از رئیس جمهور، تنها قشری هستند که در معرض سنگین‌ترین انتقادها و هجمه‌ها قرار دارند و عملکرد هیچ قشری اعم از کسبه، دانشگاهیان و روزنامه‌نگاران حتی غارتگران بیت‌المال به این اندازه زیر ذره‌بین قرار نمی‌گیرد، به ویژه اینکه اخیرا مبحث مالیات پزشکان و مطالبه نصب کارتخوان در کلینیک‌ها به هشتگ داغ در فضای مجازی تبدیل شد.

مسائلی نظیر فرار مالیاتی، دریافت زیرمیزی، تعرفه‌های سنگین، بدخلقی، قساوت قلب، خطای پزشکی، پیچیدن نسخه‌های فله‌ای برای سودرسانی به درمانگاه‌های طرف قرارداد، تحمیل کیلویی انواع آزمایش، رادیولوژی و مواردی از این دست از جمله انتقادات همیشگی مردم در مواجهه با این قشر است.

ولی در این روزها ثابت شد چنانچه اراده پزشکان با مشیت الهی پیوند بخورد، هر آفت سیاهی از تن گلگون ملت‌مان زدوده خواهد شد و همین سفیران سلامت و ملائک زمینی خواهند توانست برای مردم ما در اوج ناامیدی، پیک سلامتی و قاصد شادابی باشند و پناه، رجا و امید یک ملت قرار گیرند.

پس باید هزاران درود و سلام فرستاد بر شرافت، غیرت، مروت و حمیت پزشکانی که مردانه می‌ایستند، جهاد می‌کنند و در این پیکار بی‌امان با ویروس مخرب شرکت می‌کنند تا امید در یک کشور همچنان زنده باشد.

انتهای پیام

ارسال نظرات