خبرهای داغ:
پیشنهاد علاوی به عنوان نخست وزیر سبب شد آمریکا دست به مهره چینی گسترده در وزارتخانه های عراق بزند و فرماندهان عالیرتبه شیعه و متعهد به مقاومت را برکنار و افراد غربگرا و گرایش به حزب بعث را روی کار بیاورد.
کد خبر: ۹۲۲۹۸۳۴
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵

خبرگزاری بسیج قزوین: عراق با ۴۳۷ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۲میلیون جمعیت چهلمین کشور پرجمعیت دنیا و جز ۳ کشور برتر حوزه انرژی می باشد. ۶۵ درصد جمعیت عراق شیعه، ۲درصد ترکمن، ۳درصد مسیحی و ارمنی، آشوری، ۳۰ درصد سنی می باشند و نیز  ۸درصد جمعیت عراق کرد اهل تسنن هستند.

 

با سقوط صدام و ترورهای بی سابقه در عراق که ۵۰۰۰دانشمند هدف جوخه های مرگ قرار گرفتند، مردم عراق متوجه زمین سوخته از جانب آمریکا شدند، اختلافات پیش آمده در بین احزاب عراقی و حمله به منافع ایران، حشدالشعبی، نیروهای مردمی سبب شد کابینه عادل عبدالمهدی با استعفا مواجهه شود.

پیشنهاد علاوی به عنوان نخست وزیر سبب شد آمریکا دست به مهره چینی گسترده در وزارتخانه های عراق بزند و فرماندهان عالیرتبه شیعه و متعهد به مقاومت را برکنار و افراد غربگرا و گرایش به حزب بعث را روی کار بیاورد.

 

مطر الزرفی دانش آموخته دانشگاه فقه کوفه و دکترای استراتژیک و برنامه ریزی متولد ۱۹۶۶ نجف که ۲ کرسی در پارلمان دارد، در عربستان و آمریکا مهاجرت و سکونت داشته وی ازجمله کسانی بود که در هنگام ریاستش بر استانداری نجف حمله به منافع و کنسول گری ایران بارها تکرار شد.

 

آمریکا پس از جنگ و آشوب داخلی در عراق نتوانست حشدالشعبی را که مانع تجزیه عراق شده بود از سر راه بردارد، به آخرین حربه خود عملیات نظامی روی آورد. تغییر فرماندهان و مدیران وابسته به جریان مقاومت، جلسات متعدد با بازماندگان حزب بعث و مسلح کردن ۵۰هزار نفر از وفاداران صدام،وعده استقلال به کردها، تشکیل دولت سنی مستقل در موصل،نینوا،کرکوک،نیسان، بابل عراق گروه های زیادی از تجزیه طلبان را به طمع انداخته و برای پیاده سازی نقشه آمریکا بسیج شده اند. 

انتقال سفارت و کنسولگری آمریکا و ترغیب کشورهای اروپایی برای انتقال سفارت خود به عین الاسد، تحویل ۴ پایگاه حساس استراتژیک که تسلط بر منابع انرژی داشتند به عراق و تجمیع آنان در پایگاه اربیل و عین الاسد نشان دهنده شمارش معکوس برای انهدام حشدالشعبی و جنگ داخلی در عراق است.

 

آمریکا علاوه بر تجزیه عراق  از سفارتخانه های اروپایی به عنوان سپر در برابر حملات احتمالی استفاده می کند، این اقدام سبب می شود حملات احتمالی ساختگی به سفارتخانه ها در عین الاسد توسط آمریکا صورت بگیرد و ائتلاف اروپا و آمریکا را برای حمله به جبهه مقاومت و ایران ساماندهی کند.

 

در سناریوی بعدی راه اندازی جنگ داخلی و حملات مسلحانه و ترور در آشوب را در دستورکار قرار دهد تا بتواند با حذف فیزیکی به سمت استحاله از طریق قدرت اطلاعاتی را رقم بزند، 

 

در سناریوی سوم: آمریکا با تجهیز اطلاعاتی، نظامی بازماندگان ارتش بعث و داعش شکل جدیدی از تروریست را در منطقه برای هدف قرار دادن منافع ایران باز تولید کند که در بدنه دولت عراق روابط دو کشور را تیره و تار کند.

 

در نوشته بعدی از احتمال جنگ تمام عیار آمریکا با ایران در بحران عراق خواهم گفت.

 

 

نوشته های صادق چگینی

ارسال نظرات
پر بیننده ها