نوآوری بسیجیان کرمانی در ساخت دستگاه تولید ماسک

فرمانده سپاه ثارالله اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که کار تولید را کند می کرد چین خوردن ماسک ها بود از این رو افتخار بسیار خوبی سازمان علمی پژهشی و فناوری بسیج استان رقم زده است که با جمعی از جوانان بسیجی نخبه با ایده ای جدید و بدون این که از کسی کمک گیرند بلکه با مجاهدت برای سرعت در تولید ماسک قدم گذاشته اند.
کد خبر: ۹۲۳۰۱۱۵
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، سردار حسین معروفی در حاشیه افتتاح کارگاه مکانیزه تولید ماسک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد انقلابی است که بنا به اقتضائات زمان مدیریت اقتضائی را عملیاتی می‌کند  امروز  استان کرمان هم درگیر موضوع شیوع ویروس منحوس کرونا ست و هم درگیر بحران سیل در جنوب استان است.

وی گفت:  سپاه بنا به فرمان مقام معظم رهبری  و تدابیر فرمانده کل سپاه پاسداران در هر دو موضوع با کمک نیروهای مجاهد، عظیم و مخلص بسیجی   ورود کرده است  ورود  کرده است در این دو حوزه افتخار آفریده .

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌های ضروری که در بحث پیشگیری از کرونا در استان تولید ماسک بود که بیش از همه چیز در این حوزه احساس نیاز می‌شد گفت: تامین ماسک مورد نیاز استان در امر پیگیری، حفظ، مصونیت و امنیت  جان مردم عزیزمان ضرورت داشت.

و ی با بیان اینکه نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری جهش تولید بود تصریح کرد: برای ما این یک شعار نیست و باید این مسئله تبدیل به عمل می‌شد و مهمترین موضوعی که باید در آن جهش تولید را عملیاتی می‌کردیم در حوزه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بود.

معروفی تصریح کرد: کارگاه‌های تولید ماسک بسیج در استان کرمان از 16 اسفند فعالیت خود را آغاز کردند و تاکنون 110 کارگاه تولید ماسک بسیج در استان را فعال کردیم  این کارگاه‌ها در حال حاضر در همه شهرستان‌های ما فعال هستند.

وی افزود: بخشی از چرخ‌هایی که در این کارگاه‌ها استفاده می‌شود متعلق به بسیج سازندگی و عمده چرخ‌های متعلق به خود بسیجیان خواهر  است و بسیج سازندگی هم از آنها پشتیبانی می‌کند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در حال حاضر روزانه 55 هزار ماسک با نظارت صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی تولید و توزیع می‌شود  و بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی کرمان  یک کارگاه هم برای تولید لباس بیمارستانی در شهر کرمان فعال است.

وی  افزود: یکی از موضوعاتی که کار تولید را کند می کرد چین خوردن ماسک ها بود از این رو افتخار بسیار خوبی سازمان علمی پژهشی و فناوری بسیج استان رقم زده است که با جمعی از جوانان بسیجی نخبه با ایده ای جدید و بدون این که از کسی کمک گیرند بلکه با مجاهدت برای سرعت در تولید ماسک قدم گذاشته اند.

معروفی با اشاره به اینکه این گروه این عملیات را علمی کردند و برای این کار دستگاهی تولید کردند که ماسک‌ها را چین زده، اتو و قطع می‌کند افزود: این قطعات بسته‌بندی کرده و به کارگاه‌ها تولید ماسک برای دوخت و کش و سیم‌گذاری فرستاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این ابتکار بسیجیان استان کرمان است افزود: ساعتی هزار و 200 ماسک در این مجموعه برش زده شده، چین خورده و اتو شده و برای اعزام به کارگاه‌ها آماده می‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به نیازی که در شهر کرمان در تولید مواد ضدعفونی کننده احساس می‌شد گفت: با هماهنگی که در قرارگاه زیستی سپاه استان انجام شده مواد ضدعفونی‌کننده در این قرارگاه تولید و در حاشیه شهر توسط بسیج دانشجویی و در مرکز شهر و ادارات توسط نواحی سپاه و نیروهای جهادی توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه سپاه ثارالله در کنار مسئولان اجرایی و سفیران سلامت استان حضور دارد و بسیجیان و پاسداران ما در کنار آنها هستند تا بتوانیم از این آزمایش عبور کنیم افزود: به مردم عزیزمان هم توصیه می‌کنم تا با رعایت توصیه‌های بهداشتی کمک کنند تا بتوان با خسارت کم از این بحران عبور کرده و این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار