فرمانده حوزه بقیه الله (عج) سمنان گفت: بار دیگر مساجد و پایگاه‌ها همانند دوران جنگ تحمیلی برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی نقش سنگر را ایفا می‌کنند
کد خبر: ۹۲۳۰۳۲۶
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
سید صادق زرگر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج سمنان در خصوص اقدامات حوزه بقیه الله (عج) سمنان گفت: این حوزه مقاومت همانند سایر حوزه‌های بسیج از ابتدای ورود ویروس منحوس کرونا اقدامات مقابله‌ای خود را آغاز کرد. برخی از اقداماتی که طی یک ماه گذشته انجام شده شامل ضدعفونی و گند زدایی معابر عمومی و خصوصی (مانند آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی و...) طی مراحل متعدد، تامین امنیت و حراست از نقاهتگاه بیماران، همکاری حدود ۳۰ نفر از بسیجیان حوزه با مراکز بهداشت جهت تکمیل طرح غربالگری شهروندانی که پاسخ تلفنی ندادند با مراجعه حضوری به درب منازل، تعامل حدود ۴۰ نفر از بسیجیان (با عنوان رابط بهداشت) با مراکز بهداشت جهت نظارت و بازرسی از واحد‌های تولید و توزیع مواد غذایی، فروشگاه‌ها و جایگاه‌های سوخت، بسته بندی و توزیع اقلام بهداشتی از قبیل: ماسک و دستکش و مایع ضدعفونی کننده دست و سطوح، برپایی ایستگاه سلامت و توزیع بروشور‌های آموزشی و فرهنگی بین مردم توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج، توزیع حدود ۹۰ بسته معیشتی (شامل برنج، گوشت، مرغ، روغن و تن ماهی) و تعداد زیادی تخم مرغ بین خانوار‌های نیازمند و عزیزان بیکار شده به دلیل شیوع ویروس کرونا، پخش ادعیه از مأذنه‌های مساجد جهت تزریق معنویت در فضای شهر و ترغیب مردم به دعا و تضرع به درگاه الهی برای رفع بلا‌ها در ایامی که مساجد مهجور شده اند و نماز جماعت در آن‌ها برگزار نمی‌شود، بود.
فرمانده حوزه بقیه الله (عج) سمنان افرود: یکی از نادرترین اتفاقاتی که شیوع این بیماری رقم زده، تعطیلی مساجد و جماعات معنوی و الهی ست که در طول دوران چهل ساله انقلاب بی سابقه است. یکی از اقداماتی که در این برهه می‌تواند فاصله امت اسلامی را از مساجد و مراکز معنوی کم کند، محور شدن این مراکز در خدمت رسانی بهداشتی به مردم است. یعنی مساجد و هیات‌ها و پایگاه‌های مقاومت باید برای تبدیل شدن به کانون خدمت رسانی بهداشتی به مردم هر منطقه بسیج شوند.
وی ادامه داد: مساجد باید در این جنگ بیولوژیک همانند جنگ تحمیلی نقش سنگر بودن خود را پیدا کنند و به مقابله با این تهاجم بپردازند؛ به همین دلایلی که عرض کردم، محوریت کار گندزدایی و ضدعفونی و توزیع اقلام بهداشتی در این حوزه مقاومت، مساجد هستند و پایگاه‌های بسیج ذیل مساجد به خدمت رسانی مشغول اند تا ان شاءالله این مرکز حیاتی نظام اسلامی همچون گذشته نقش آفرینی خود را به منصه ظهور برساند.
وی خطاب به اقشار مختلف جامعه گفت: از مردم عزیز و همیشه در صحنه ایران اسلامی به عنوان خدمتگزار کوچکی در حوزه مقاومت درخواست حضور در عرصه منزل را دارم. این بار تکلیف ما در نظام اسلامی حضور در منازل و خانه‌ها و پرهیز از رفت و آمد‌های غیر ضرور در سطح اجتماع و رعایت مسائل بهداشتی مورد تاکید کادر درمانی است. ملت آگاه و بصیر ایران بدانند بسیجیان جان برکف از هیچ اقدامی برای شکست این ویروس منحوس مضایقه نخواهند کرد و بنده معتقدم به فضل الهی، این برهه‌ی حساس نیز با سربلندی مردم مومن و خداجوی ایران اسلامی ختم به خیر و سعادت خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به وظایف بسیجیان در این برهه اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله) تعریف بسیج حضور و آمادگی در همان نقطه‌ای است که اسلام و قرآن و امام زمان (ارواحنا فداه) و این انقلاب مقدس به آن نیازمند است؛ بنابراین بسیجیان ضمن مراقبت از خود و رعایت توصیه‌های بهداشتی نقش خود را در این آزمایش خطیر پیدا کرده و هر اقدامی که به شکست کرونا منجر شود را با نیت قربه الی الله انجام خواهند داد. مهمترین اقدامی که برادران بسیجی در این ایام به صورت خودجوش پا به پای سایر نهاد‌های مسئول درحال انجام دادن هستند، ضدعفونی معابر عمومی است. کمک به مراکز بهداشت در دو حوزه غربالگری و نظارت و بازرسی در پیشبرد اهداف نظام سلامت تاثیر واضح و آشکاری داشته و دارد. یک وجه مهم نقش آفرینی بسیجیان دایر کردن کارگاه‌های تولید و بسته بندی ماسک و سایر اقلام بهداشتی مورد نیاز است که آمار این خدمات شاید برای برخی باورکردنی نباشد! در مجموع این معجزه حضرت امام رضوان الله تعالی علیه که بسیج نام دارد، هر روز بیشتر از گذشته کارآمدی خود را به رخ دشمنان و مخالفان جمهوری اسلامی کشیده و بالنده‌تر و قوی‌تر از گذشته به مسیر الهی خود ادامه می‌دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها