پژوهشگر سیاسی:

حضور عناصر امنیتی کشورهای اروپایی در ایران به نیابت از آمریکا است

محقق و تحلیلگر سیاسی گفت: برخی کشورهای اروپایی به نیابت از آمریکا در ایران فعالیت‌های اطلاعاتی و جاسوسی انجام می‌دهند.
کد خبر: ۹۲۴۰۴۰۸
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، کامران غضنفری نویسنده و تحلیلگر سیاسی، در واکنش به حضور عناصر امنیتی برخی کشور‌های اروپایی به عنوان سفیر در ایران گفت: کشور‌هایی مانند آلمان، انگلیس و فرانسه چهره‌های اطلاعاتی و امنیتی‌شان را به عنوان سفیر به ایران فرستاده‌اند که این در وهله اول نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی به لحاظ اطلاعاتی برای آن‌ها حائز اهمیت است و آن‌ها به عنوان یک هدف اطلاعاتی به آن نگاه می‌کنند.

وی افزود:، اما نکته قابل اهمیت این است که تنها خود دولت‌های این کشور‌ها نیستند که چنین هدفی دارند بلکه آن‌ها بیشتر به نیابت از آمریکا دارند این کار را انجام می‌دهند.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: آمریکا در ایران سفارت‌خانه و پایگاه رسمی ندارد و از این نظر به لحاظ اطلاعاتی دچار محدودیت است و نمی‌تواند آزادانه هر کاری که دلش می‌خواهد انجام دهد لذا آمریکا از پوشش سفارت‌خانه‌های کشور‌های اروپایی متحد خودش مانند آلمان و یا فرانسه و انگلیس برای انجام فعالیت‌های اطلاعاتی در ایران استفاده می‌کند.

غضنفری با تأکید بر اینکه برخی کشور‌های اروپایی به نیابت از آمریکا در ایران فعالیت‌های اطلاعاتی و جاسوسی انجام می‌دهند، عنوان کرد: کشور‌هایی مانند آلمان، انگلیس و فرانسه عناصر سابقه‌دار اطلاعاتی خودشان را به عنوان سفیر به ایران می‌فرستند و سفارت‌خانه آن‌ها در ایران پایگاه اطلاعاتی می‌شود تا اخبار و اطلاعات مورد نیاز آمریکا را جمع‌آوری کنند.

وزارت خارجه در برابر غرب منفعل است

وی ضمن انتقاد شدید از انفعال وزارت امور خارجه در قبال فعالیت‌های جاسوسی و مداخله‌جویانه برخی کشور‌های اروپایی در ایران، تأکید کرد: متأسفانه وزارت امور خارجه در قبال کشور‌های غربی موضعی منفعلانه دارد که این رویکرد به دور از اصل مهم عزت، حکمت و مصلحت است.

محقق و پژوهشگر سیاسی تصریح کرد: البته در هفت سال گذشته در بسیاری از امور دیگر هم عملکرد وزارت خارجه در راستای منافع ملی نبوده و مسئولین وزارت خارجه در قبال زیاده‌خواهی‌های کشور‌های غربی موضعی مرعوب و منفعلانه داشته‌اند.

غضنفری خاطرنشان کرد: چطور است که کشور‌های غربی اجازه نمی‌دهند عناصر اطلاعاتی جمهوری اسلامی به عنوان سفیر در کشورشان مستقر شوند، اما خودشان عناصر برجسته اطلاعاتی‌شان را به عنوان سفیر به ایران می‌فرستند و متأسفانه دولت آقای روحانی هم می‌پذیرد.
اتنهای پیام/د 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار