مقاومت تنها راه احقاق حق فلسطینیان

تجربه‌های گذشته ثابت کرده است تنها راه رسیدن فلسطینیان به همه حقوقشان راهبرد مقاومت است.
کد خبر: ۹۲۴۳۳۲۷
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ گام‌های چند مرحله‌ای برای رژیم صهیونیستی از ابتدای اشغال فلسطین طراحی شد. تأسیس، تشکیل دولت، گسترش سرزمینی، تثبیت و فلسطین سازی گام‌های طراحی شده برای این غده سرطانی است.  

 این رژیم در تأسیس و تشکیل دولت پس از چند دهه توفیق نسبی داشته است. در گام گسترش سرزمینی تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی،   رژیم صهیونیستی با اشغال مناطقی از اردن، مصر، سوریه و لبنان در آرزوی گسترش سرزمین تا فرات بود. با پیروزی انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی گام به گام از این آرزو به ویژه از مناطق شیعه نشین لبنان عقب نشینی کرده است.

این رژیم در داخل نیز مجبور به دیوار کشی شده است.رژیم صهیونیستی در حال حاضر در صدد تثبیت مناطق اشغالی است. انتقال پایتخت و سفارت‌ها به قدس اشغالی و کسب حمایت برای تسلط قانونی بر جولان بخشی از راهکار‌های تثبیت این رژیم است.

دغدغه دیگر رژیم صهیونیستی کسب مشروعیت به ویژه در میان کشور‌های اسلامی است. ارتباطات سیاسی حضور در کنفدراسیون‌های ورزشی از آرزو‌های رژیم صهیونیستی است.

سران کشور‌های منطقه از ابتدای تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی دو رویکرد سازش یا مقاومت را در پیش گرفتند.

هر چند برخی رژیم‌های عربی منطقه ادبیات سازشی پنهان خود را آشکار کردند و به آن خوش بین هستند، ولی تجربه‌های گذشته این خوش خیالی را به نا امیدی تبدیل خواهد کرد.

نادیده گرفتن حقوق شش ملیون آواره فلسطینی، نظر خواهی نکردن از  صاحبان اصلی فلسطین، سیری ناپذیری رژیم صهیونیستی، ایده نیل تا فرات رژیم اشغالگر، دلایل خوش ببن نبودن به ادبیات سازش است.

سابقه دولت‌های طول تاریخ آمریکا در  وابستگی به لابی صهیونیسم،   بخشیدن بلندی‌های جولان بر خلاف قوانین بین الملل به رژیم صهیونیستی از سوی ترامپ، حمایت از رژیم اشغالگر در اشغال سرزمین‌های اشغالی سینا و کرانه باختری هیچ روزنه‌ی امیدی برای فلسطینیان نسبت به آینده ادبیات سازش که در قلب طرح معامله قرن پیگیری می‌شود باقی نمی‌گذارد.
 
تجربه‌های گذشته ثابت کرده است تنها راه رسیدن فلسطینیان به همه حقوقشان راهبرد مقاومت است.

موسی سلیمانی
ارسال نظرات
پر بیننده ها