عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با «بسیج»:

واحدهای تولیدی سهام خود را وارد بورس کنند/باید اقدامات فوری در بحث خروج از رکود انجام دهیم

گفت: بازار بورس با 11 میلیون سهامدار تشنه ورود سهام است و ما به تازگی شریط را برای شرکت‌ها تشهیل کردیم که بتوانند به این بازار جهت تامین مالی خود ورود پیدا کنند.
کد خبر: ۹۲۴۳۹۲۹
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲

محمد رضا پور ابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی خبرگزاری بسیج در رابطه با بازار سرمایه و بورس اظهار کرد: ارزش معاملاتی 30 درصد از سهام شرکت‌ها بورسی و فرابورسی ما از ارزش ذاتی آن‌ها بالاتر است و شاخص ارزیابی ریسک در طول سنوات گذشته بعد از انقلاب اسلامی در بازار بورس  از 8/9 واحد  به میانگین 25 واحد رسیده است و این به این معنا است که با یک وحشت جدی در این بازر روبه رو هستیم؛  این درحالی است که 40 درصد از شرکت‌های ما در بورس ارزش رشد دارد و مشکلی ندارند.

وی  ورود به بازار سرمایه‌ را یکی از مهم‌ترین راهکارها برای احیا و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی برشمرد و گفت: کافی است کارخانجات ما 20 درصد از سهام خود را وارد تابلوی بورس کنند و  مالکیت 100درصد خود را کاهش دهند. برای مثال، در کرمان  چندین شرکت را با بررسی وارد بورس کردیم و اکنون در حال ادامه فعالیت‌های خود هستند؛ پس این راهکار شدنی است.

وی به عرضه پروژه در بورس اشاره کرد و افزود: روزانه به صورت میانگین 50 هزار کد بورسی جدید فعال می‌شود، که در مجموع  چیزی بالغ بر 11 میلیون سهام‌دار در بورس داریم، این آمار نشان می‌دهد که بازار سرمایه چقدر تشنه عرضه سهام است؛ در نتیجه دولت می‌تواند پروژه وارد بورس کند و همچنین شرکت‌های مختلف اعم از غیر فعال و نیمه فعال با یک مکانیزم درست وارد بازار سرمایه شوند که تشنگی بازار را تامین کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خروج از رکود را لازمه جهش تولید خواند و خاطرنشان کرد: ما باید اقدامات فوری در بحث خروج از رکود انجام دهیم و در کنار آن واحدهای تولیدی را وارد بازار سرمایه کنیم تا در این رابطه فرآیند ورود به بازار سرمایه را برای شرکت‌ها تسهیل کنیم و یقینا ورود به بازار سرمایه و همچنین خروج از رکود دو اقدام مهم در جهت خروج شرایط کنونی است.

ارسال نظرات