فروشگاه‌های تعاونی به محل بارانداز محصولات کشاورزی کشور تبدیل شود
معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی بخش کشاورزی منطقه، بر راه اندازی و فعال کردن فروشگاه‌های تعاونی در روستاها، بخش ها، دهستان‌ها و شهر‌های تابعه تاکید کرد.
کد خبر: ۹۲۴۵۲۵۰
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

به گزارش بسیج کارمندان خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علی رستمی در نشست ویژه با مدیر کل تعاون روستای استان خراسان رضوی افزود:با توجه به پتانسیل‌های موجود و جمعیت یک میلیون نفری این منطقه و قرار گرفتن این شهرستان در محور مواصلاتی شمال به جنوب کشور، راه اندازی فروشگاه‌های تعاونی که در آن اقلام، مایحتاج و محصولات کشاورزی منطقه با نرخ مصوب عرضه می‌شود می‌تواند نقش اثرگذاری در حمایت و توسعه بخش کشاورزی داشته باشد و به زودی با هماهنگی‌های بین بخشی طرح ایجاد فروشگاه بزرگ عرضه محصولات تعاونی در شهر تربت حیدریه بررسی و نسبت به جانمایی آن تصمیمات لازم اتخاذ می‌گردد.

وی گفت:باتوجه به موقعیت استراتژیک شهرستان، این فروشگاه‌های تعاونی می‌تواند به محل بارانداز بسیاری از محصولات کشاورزی کشور تبدیل شود.

رستمی بیان داشت: احیا و راه اندازی فروشگاه‌های تعاونی نیز در روستا‌ها با عنایت به زیرساخت‌های موجود علاوه بر مزیت هایی، چون کاهش رفت و آمد روستاییان به شهر، صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها وخرید با قیمت‌های مصوب، کمک شایانی به کشاورزان منطقه در خرید و فروش محصولات کشاورزی و تنظیم بازار خواهد داشت.

وی در پایان با بیان اینکه در طرح خرید حمایتی زعفران ۶۲ درصد بهای این محصول در سال گذشته به کشاورزان پرداخت و با نیمی از زعفرانکاران تسویه حساب شده است؛ تصریح کرد:سیاست‌های سازمان تعاونی روستایی کشور نقش مهمی در حمایت از زعفرانکاران دارد و خواستاریم این سازمان برای حمایت از تولیدکنندگان و تنظیم بازار زعفران به شکل هدفمند به بازار ورود پیدا کند.

ارسال نظرات