بر نسل‌های ایرانی است که با تدقیق در شخصیت بزرگ و بی‌نظیری چون امام خمینی (ره)، از ظرفیت‌های معنوی آن که، چون چشمه‌ای جوشان است و با وجود فقدان او هنوز ملت ایران را بهره‌مند می‌سازد، حدکثر استفاده را بکنند.
کد خبر: ۹۲۴۵۳۷۰
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ حامد افروغ؛ انقلاب اسلامی ایران اگرچه در میان انقلاب‌های صورت گرفته در چند قرن اخیر، یکی از شاخص‌ترین و متعالی‌ترین آن‌ها بوده است، به همان میزان نیز دستخوش حوادث و اتفاقاتی به بزرگی نام و ابهت خویش است. اتفاقات تلخ و شیرینی که گاهی یکی از آن‌ها می‌تواند نهضتی را از حیظ انتفاع ساقط کرده و یا قیامی را از صراط اولیه خویش به طور کامل منحرف سازد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ترور سران و مغز‌های متفکر انقلاب اسلامی که در صورت ادامه حیات می‌توانستند در مدیریت حوادث و رفع نواقص پیش‌آمده در طول حرکت انقلاب به سمت ایجاد ساختار سیاسی منسجم، بازویی قدرتمند برای رهبری انقلاب باشند، خود به تنهایی از جمله اقداماتی است که می‌تواند زخمی کاری بر پیکر یک انقلاب وارد کند، یا ترور رئیس جمهور و نخست وزیر یک کشور، تاثیر بسزایی در استیلای دشمن بر یک ملت دارد. جوادث از این دست برای کشور ما بسیار پیش آمده و البته به سبب صداقت ملت در عمل به عهد خود با خدای متعال و از سویی وفاداری امام امت به پیمان خود با ملت در پیشگاه ذات احدیت، پشتوانه بزرگی بوده و هست تا دست عنایت خدای متعال همچنان حامی مردم ایران و رهبری مظلوم، اما مقتدرش باشد.

از همه مواردی که پیش آمده است البته در برابر رحلت جانسوز و غم‌فزای حضرت امام خمینی (ره) باید صرف‌نظر کرد و به جرات می‌توان این واقعه دردناک را مدلی کوچک از حال و هوای امت اسلامی در زمان رحلت جانگداز پیامبر اعظم (ص) در صدر اسلام دانست. وجود مبارک حضرت امام خمینی (ره) به تنهایی، چون خورشیدی بود که هر کوه یخی از آلام و ناملایمات را با عظمت گرمای حضور خود ذوب می‌کرد.

خرداد ماه سال ۶۸ اگرچه برای امام خمینی (ره) ماه فرج بود و او را به آرزویی سال‌ها پیش در پی شهادت جمعی از مردم پیشوا کرده بود، رساند؛ اما غم فقدان او و جای خالی او برای انقلاب بسیار سنگین آمد. انقلاب اسلامی اگرچه به زعم امام راحل قائم به شخص نیست و چونان اسلام که با رفتن پیامبر (ص) از حرکت بازنایستاد، اما در خرداد ۶۸ فصلی را رقم زد که در میان اتفاقاتش برجسته‌تر می‌نماید. از این‌رو بر نسل‌های ایرانی است که با تدقیق در این شخصیت بزرگ و بی‌نظیر، از ظرفیت‌های معنوی آن که، چون چشمه‌ای جوشان است و با وجود فقدان او هنوز ملت ایران را بهره» ند می‌سازد، حدکثر استفاده را بکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات