خبرهای داغ:
مدیرکل پیشین تبلیغات اسلامی استان قزوین

چالش بشریت در طول تاریخ موضوع تربیت است

حجت الاسلام نعمت الهی گفت: تربیت فرهنگی دینی قدری با تربیت دینی قدری متفاوت است. چالش بشریت در طول تاریخ موضوع تربیت است.
کد خبر: ۹۲۴۵۴۸۷
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام جلالی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور و مسوولان استانی صبح امروز در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام نعمت الهی مدیرکل پیشین تبلیغات اسلامی استان قزوین در این مراسم بیان کرد: هر آمدنی یک رفتنی دارد. استان قزوین با پیشینه تاریخی و مردمی اصیل و متدین و ولایی است که خوبی های فراوانی در طول یک دهه انجام خدمت از مردم قزوین داشتم و با مردم قزوین زندگی کرده و به این خوبی ها دلبسته ام.

وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ گفت: شاکله جامعه را سه چیز تشکیل می دهد که شامل سیاست، فرهنگ و اقتصاد است. سیاست شامل روح حاکم بر جامعه و موتور محرکه هر جامعه است و ما معتقدیم جامعه ما جامعه ای دموکراسی با حاکمیت الهی است.

مدیرکل پیشین تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: موضوع فرهنگ، تعهد و اندیشه است و در نهایت اقتصاد که موتور محرکه جامعه است. فرهنگ دارای حساسیت های ویژه است و نقش دولت ها و مدیران فرهنگی در این حوزه بسیار خاص است.

حجت الاسلام نعمت الهی عنوان کرد: ما در حوزه فرهنگی دینی گام برداشتیم. چون بین تربیت دینی و فرهنگ دینی خلط ایجاد شده است.تربیت فرهنگی دینی قدری با تربیت دینی متفاوت است. چالش بشریت در طول تاریخ موضوع تربیت است و هدایت ناظر بر تربیت است.

وی افزود:، پیامبران برای تربیت آمدند. ما وقتی می گوییم تبلیغ دینی و اسلامی باید بدانیم دنبال چه هستیم. ما یک وجود دینی، یک وجود مفهومی، یک وجود عملی، اسمی داریم.

مدیرکل پیشین تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: همه انبیا در وجود اسمی و مفهومی و عملی و شخصیت پردازی تلاش کردند اما آنچه اسلام را منتج به تلاش پیامبران کرد جامعه سازی است و این همان نکته ای است که اگر درست شخصیت سازی نشده و مفاهیم دینی پرداخته نشود موجب ایجاد چالش می شود.

حجت الاسلام نعمت الهی اضافه کرد: وظیفه روحانیت بسیار سنگین است و تبلیغات اسلامی در این مسیر نقش بسیار پیچیده ای دارد. تبلیغات اسلامی تنها نهادی است که وابسته به دفتر مقام معظم رهبری است و دارای ساز و کار فراوان با نقش های متفاوت در عرصه های مختلف است و در یک فرایند ۳۸ ساله توانسته به نقش نظارتی و هدایتی و حمایتی نزدیک شده است.

وی گفت: ما از محیط تعاملی و هم افزایی استفاده کردیم و خوشبختانه گام های خوبی در این مسیر برداشته شده است.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها