استاندار مرکزی:

توسعه پایدار نیازمند محیط زیست سالم است

استاندار مرکزی در پیامی تأکید کرد: برخورداری از محیط زیست سالم از جمله مولفه های مهم توسعه پایدار است و برای حرکت در مسیر توسعه باید به این مهم به صورت جدی توجه شود
کد خبر: ۹۲۴۶۸۸۷
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سیدعلی آقازاده در پیامی که به مناسبت فرا رسیدن هفته محیط زیست صادر شده آورده است: محیط زیست به عنوان سرمایه ارزشمند زمین، میراث پربهای گذشتگان برای آیندگان است، میراثی که حیات انسان ها را ضمانت کرده، مرز نمی شناسد و هر تغییری در دورترین زوایای آن تمامی زیستمندان کره خاکی را متاثر می کند.

بی شک برخورداری از محیط زیست سالم از جمله مولفه های مهم توسعه پایدار است و برای حرکت در مسیر توسعه باید به این مهم به صورت جدی توجه شود. امروزه توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست برای افزایش مشارکت مردم در حفظ محیط زیست و جلوگیری از انهدام تنوع زیستی، بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده و استفاده از روش های نوین و راهکارهای موثر برای جلوگیری از تاثیرگذاری مخرب اقدامات توسعه ای در طبیعت ضرورتی انکارناپذیر است که نه تنها توجه دولت ها بلکه نگاه دغدغه مند تمامی ملت ها را می طلبد.

شعار محوری هفته محیط زیست به عنوان «جهش تولید، حفظ محیط زیست، برای توسعه پایدار ایران» بیانگر این نکته مهم و کلیدی است که تمامی اقدامات، برنامه ریزی ها و تلاش ها در راستای رونق تولید با در نظر گرفتن مؤلفه ها و ملاحظات زیست محیطی، کارآمدی لازم را خواهد داشت و رشد و توسعه اقتصادی باید در بستر حفاظت از منابع زیستی و رعایت بایدها و نبایدهای زیست محیطی حرکت کرد.

 اینجانب ضمن تبریک هفته ملی محیط زیست از تلاش ها و مجاهدت های تمامی فعالان این عرصه، کارشناسان، تشکل های مردم نهاد و دست اندرکاران حوزه محیط زیست استان  مرکزی و ایران اسلامی  تشکر و قدردانی می کنم.

انتهای پیام

ارسال نظرات