معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضاییه برگرفته از سند تحول بنیادین، بدنبال گره‌گشایی مشکلات مردم از بطن جامعه هستیم که دستگاه قضایی هم در این خصوص کمک راهبری می کند.
کد خبر: ۹۲۴۷۰۹۷
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹

به گزارش سرویس بسیج حقوقدانان خبرگزاری بسیج؛ محمدرضا احمدی در همایش شورای حل اختلاف شهرستان طارم، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات اعضای شورای حل اختلاف طارم اظهار کرد: با توجه به نوع و میزان پرونده‌های این شهرستان نسبت به حوزه‌های دیگر که نشان می‌دهد مردم طارم با فرهنگ و اهل سازش هستند و با تلاش مضاعف می‌توان اکثر پرونده‌ها را با صلح و سازش ختم کرد.

وی اصلاح ذات‌البین میان اصحاب دعوی را بسیار ارزشمند دانست و افزود: اعضای شورا‌های حل اختلاف به ویژه در روستا‌ها با مردم و امور آنان کاملا ً. آشنا بوده و در برخی مسائل بهتر و راحت‌تر از دادگاه می‌توانند موضوع را حل و فصل کرده و صلح و سازش میان طرفین دعوا ایجاد کنند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه معتمدین و ریش سفیدان جامعه در فرهنگ ما از ابتدا مورد وثوق مردم بوده و سخن آنان حجت بوده است، ادامه داد: شورا‌های حل اختلاف دارای مزایای زیادی از جمله کاهش مراجعه مردم به محاکم قضایی، رفع اختلافات محلی، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها به دلیل عدم لزوم رعایت تشریفات آیین دادرسی، آرامش وجدان و حفظ شخصیت ارباب رجوع است.

احمدی در ادامه در مورد سند تحول قوه قضاییه گفت: یکی از ارکان و اهداف سند تحول، کاهش ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی است، زیرا وجود این حجم پرونده در دستگاه قضایی در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان زنجان یکی دیگر از اهداف سند تحول قوه قضاییه را کاهش تعداد زندانیان به‌خصوص زندانیان جرائم مالی خواند و اظهار داشت: باید سعی کنیم کسی در شورا‌های حل اختلاف به دلیل مسائل مالی به زندان نرود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گفت: در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضاییه برگرفته از سند تحول بنیادین، بدنبال گره‌گشایی مشکلات مردم از بطن جامعه هستیم که دستگاه قضایی هم در این خصوص کمک راهبری می‌کند.

ارسال نظرات