خبرهای داغ:
معاون دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین

دست دلالان قاچاق گندم باید کوتاه شود

فولیان گفت: در بحث قاچاق گندم باید همه دستگاه ها در زمینه جلوگیری از این معضل ورود یابند و نباید اجازه دهیم دلالان به این امر بپردازند که تبعات رسانه ای خوبی ندارد.
کد خبر: ۹۲۴۷۳۸۲
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، دومین جلسه کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی به ریاست دادستان قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد.

علی فولیان معاون دادستان قزوین در این جلسه با اشاره به صورت جلسه اول مبنی بر اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری از حریق اراضی ملی و منابع طبیعی بیان کرد: انتظار می رود جامعه اطلاعاتی و متولیان امر اقداماتی در جهت شناسایی افرادی که مراتع را به آتش می کشند، داشته باشند تا با این افراد برخورد قضایی جدی انجام شود.

وی گفت: یکی از علل ایجاد حریق در جنگلها سرایت آتش به مستثنیات است و آمارها نشان می دهد بخش عمده این آتش سوزی ها به رفتار کشاورزان باز می گردد که لازم است جهادکشاورزی در بحث آموزش و نظارت بر این اراضی ورود یابد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار کرد: بحث حضور و مشارکت همه دستگاه ها در امر اطفا حریق بسیار مهم است که همه باید مشارکت داشته باشند. همچنین بحث واکنش سریع در مهار آتش امری ویژه است که در این زمینه از ظرفیت دهیاران نیز استفاده شده است.

فولیان عنوان کرد: متاسفانه همه ساله شاهد پدیده آتش سوزی هستیم و اگر این امر ادامه یابد می تواند موجب خسارات میلیونی به محیط زیست و زیستگاه ها شود و اگر نتوانیم اقدامات پیشگیرانه در این زمینه داشته باشیم، با توجه به اینکه محیط زیست تمام شدنی است و قوام و دوام بشر بستگی به محیط زیست دارد، خسارات جبران ناپذیری به وجود می آید.

وی با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از قاچاق گندم و دام تصریح کرد: در بحث قاچاق گندم باید همه دستگاه ها در زمینه جلوگیری از این معضل ورود یابند و نباید اجازه دهیم دلالان به این امر بپردازند که تبعات رسانه ای خوبی ندارد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: اقدامات دستگاه ها به صورت هماهنگ و مقابله ای باید انجام شود و در کشاورزان رغبت برای فروش گندم به دولت انجام شود.

فولیان یادآور شد: به نظر می رسد قیمت نامتناسب که از سوی دولت اعلام شده و نیز پرداخت وجه ناظر به خرید گندم را که دولت با مدت زمان طولانی انجام می دهد موجب شده کشاورزان به فروش گندم به دولت تمایل نداشته باشند.

معاون دادستان با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص عرضه قلیان در اماکن عمومی گفت: آنچه مشهود است سهولت در استفاده از قلیان می باشد که به صورت زیرزمینی انجام می شود و در این راستا مراجع انتظامی موظفند تا از ظرفیت اماکن جهت شناسایی و پلمب مراکز عرضه قلیان استفاده نمایند.

 

1010/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها