مهمترین عامل فراوانی نعمت، شکر خداوند است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز گفت: یکی از مهمترین عواملی که سبب افزایش و فراوانی نعمت می شود، شکر و سپاس انسان به پیشگاه خداوندی است.
کد خبر: ۹۲۴۷۶۹۰
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،حجت الاسلام علی لرستانی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز در جلسه عقیدتی که در جمع پرسنل این ناحیه برگزار شد در رابطه با اهمیت آیه ۲۱۱سوره بقره (سَلْ بَني‏ إِسْرائيلَ كَمْ آتَيْناهُمْ مِنْ آيَةٍ بَيِّنَةٍ وَ مَنْ يُبَدِّلْ نِعْمَةَ اللَّهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَتْهُ فَإِنَّ اللَّهَ شَديدُ الْعِقابِ) اظهارداشت: در این آیه، ضمن اشاره به سرگذشت ناسپاسی قوم یهود در برابر نعمت‌های خداوند ،یك سنت مهم الهى را یادآور می‌شود که هر كس نعمت‌هاى خدا را تغییر بدهد، خداوند او را سخت كیفر خواهد دادومراد از تغییر نعمت‌های دین، استفادة آن در مسیر نادرست است.

 

وی افزود: براساس روايات، نزديك‌ترين تاريخ به مسلمانان در پيش آمدن حوادثِ گوناگون، تاريخ بنى‌اسرائيل است. خداوند به آنان، رهبرى همچون موسى و معجزات و الطاف خويش را مرحمت فرمود و آنان را از اسارت فرعون نجات داد.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز بیان کرد: براى اداره زندگى آنان، قوانين آسمانى فرستاد و به لحاظ مادّى نيز زندگى خوبى براى آنان تأمين كرد. امّا كفران و تبديل نعمت‌ها از سوى آنان به حدّى رسيد كه به جاى هارون، پيروى سامرى كردند و به جاى خداپرستى به گوساله پرستى روى آوردند.

 

حجت الاسلام لرستانی تاکید کرد:یکی از پیام‌های این آیه این است که نعمت‎‌ها، مسئولیت‌‎آورند و كوتاهى در آن كیفرآور است وبه همین دلیل سرنوشت بنى اسرائیل، باید مایه عبرتى براى مسلمانان باشد.به نظر مى رسد پندگیرى از سرنوشت بنى اسرائیل، هدف از امر الهى نسبت به تحقیق درباره آنهاست چرا که لزوم تحقیق در سرگذشت امّتهاى پیشین و پندآموزى از تاریخ آنان باعث نجات بشریت می گردد

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز خاطرنشان کرد: در صورتى که مؤمنان نیز همانند برخی از اقوام گذشته ناسپاسی از نعمت‌های خداوند وتوجه نکردن به دستورات دینی وتبعیت از وسوسه های شیطان رادر زندگی داشته باشند، مبتلا به همان کیفر خواهند شد و این بیانگر سنّت الهى است.

 

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین عواملی که سبب افزایش و فراوانی نعمت می شود، شکر و سپاس انسان به پیشگاه خداوندی است.خداوند متعال به شرطی نعمت را به مردم عطا می کند که بر اخلاق، صفات پسندیده و اعتقادات و اعمال نیک، پایدار بمانند.بنابر این مادامی که انسانها به صفات حمیده آراسته باشند نعمتهای خداوندی نیز بر اساس سنت الهی پایدار و ثابت خواهند ماند.

 

لرستانی بیان کرد: ولی هرگاه انسان، صفات و اخلاق و اعتقادات و اعمال نیک را از خود سلب کند خداوند متعال نیز، نعمتها را سلب می کند و در نتیجه غنی به فقیر، عزیز به ذلیل و قوی به ضعیف تبدیل می گردد و این دگرگونی،یک قانونی کلی و تغییر ناپذیر است که بر افراد جامعه جاری می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار