۲۷ / اسفند / ۱۴۰۳ - 17 March 2025
10:15
کد خبر : 9248639
۱۹:۱۷

۱۳۹۹/۰۳/۲۴
دکتر سالاری در جلسه شورای اداری بیمه و درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی:

تعریف شاخص‌های احداث و توسعه مراکز درمانی از اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی است

  مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از تلخیص و تنقیح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های این سازمان خبر داد و گفت: حدود 2000 بخشنامه و دستورالعمل مبنای فعالیت شعب تأمین اجتماعی است .
 

وی توازن منابع و مصارف را از مسائل بسیار مهم سازمان تأمین اجتماعی در میان مدت و بلند مدت ارزیابی کرد و گفت: با لحاظ منابع تعهدی، تراز مالی این سازمان مثبت است و نگرانی بابت ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اصلاح فرآیند تخصیص بودجه به بیمارستان‌های ملکی و همچنین اصلاح سطح بندی و تعریف شاخص‌های مشخص برای احداث و یا توسعه مراکز درمانی را از مهمترین اقدامات در دستور کار حوزه درمان این سازمان برشمرد و گفت: تخصیص بودجه عملکردی به بیمارستان‌ها منجر به مدیریت بهینه هزینه‌های درمان می‌شود و البته این تغییرات به معنی خودگردانی بیمارستان‌ها نخواهد بود.

سالاری تأکید کرد: ایفای تعهدات در قبال 43 میلیون نفر جامعه تحت پوشش از جمله پرداخت حقوق بازنشستگان و پرداخت هزینه خدمات درمانی بیمه شدگان مستلزم وصول منابع پایدار بیمه‌ای است که باید توام با اخلاق مداری و قانون گرایی انجام شود.

وی از انجام اصلاحاتی در نحوه مدیریت خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: هدف از این اقدامات ارتقاء کیفیت و مدیریت بهینه منابع مالی تخصیص یافته به حوزه درمان تأمین اجتماعی است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد را از جمله اقدامات مهم این سازمان برشمرد و گفت: تأخیرهایی که سال گذشته در حوزه پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد بود، برطرف شده و پرداخت مطالبات مراکز درمانی دانشگاهی مطابق با روال قانونی درحال انجام است.

سالاری ادامه داد: در پرداخت مطالبات مراکز درمانی غیردانشگاهی طرف قرارداد نیز دوماه تأخیر داریم که امیدواریم به زودی رفع شود.

وی توسعه خدمات نوین و تحول دیجیتال را از دیگر رئوس برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: در گام اول این برنامه‌ها حذف تاریخ اعتبار دفترچه‌های تأمین اجتماعی به اجرا گذاشته شد و استعلام اعتبار دفترچه‌ها با 6 روش قابل انجام است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گام بعدی تحول دیجیتال را حذف دفترچه‌های کاغذی و احراز هویت الکترونیکی عنوان کرد و گفت: بیشترین مراجعات حضوری مردم به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی برای تمدید اعتبار و یا تعویض دفترچه است که با حذف این دو موضوع شاهد کاهش قابل توجه ازدحام مردم در واحدهای اجرایی تأمین اجتماعی خواهیم بود.

 


گزارش خطا
ارسال نظرات شما