خبرهای داغ:
دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم گفت: در روزگار ما زنده به گور کردن بچه‌ها توسط اعراب جاهلی بسیار بی‌رحمانه به نظر می‌رسد؛ در حالیکه امروزه "سقط و کورتاژ کردن جنین" با تجهیزات پزشکی، بسیار وحشیانه‌تر است.
کد خبر: ۹۲۵۱۳۱۷
|
۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
 
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج - حجت‌الاسلام سید مرتضی میرکتولی با اشاره به تاکید منابع دینی و قرآنی بر فرزندآوری اظهار کرد: تصور غلط برخی این است که موالید جدید را نمی‌توانند از لحاظ مالی و اقتصادی اداره و تأمین کنند در حالی کهخداوند متعال در آیه ۳۱ سوره اسرا می‌فرماید: "وَلاَ تَقْتُلُواْ أَوْلادَکُمْ خَشْیَةَ إِمْلاقٍ نَّحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِیَّاکُم إنَّ قَتْلَهُمْ کَانَ خِطْءًا کَبِیرًا " و فرزندانتان را از ترس فقر به قتل نرسانید، ما آنها و شما را روزی می‌دهیم، مسلماً قتل آنها گناه بزرگی است؛ از اینجا متوجه می‌شویم که رزق کسانی که متولد می‌شوند در نزد خداست و گذشته از این، رزق همه جنبندگان در نزد خداست.
این مفسر قرآن تصریح کرد: اما شاید این سؤال پیش بیاید که در حال حاضر ۴۰۰ میلیون از نوع بشر به خاطر فقر در خطر مرگ و سوءتغذیه قرار دارند و دلیل آن چیست؟ آیا این با صفت روزی‌دهندگی خدا منافات دارد؟! در جواب این سؤال باید بگوییم که خدا روزی همه آن ۴۰۰ میلیون نفر را تعیین کرده اما دیگران اجازه نمی‌دهند به دست آنها برسد! این جنایات را همان مدافعان حقوق بشر مرتکب می‌شوند؛ برای مثال سالانه حجم زیادی از مواد غذایی همچون برنج، گندم و قهوه در آمریکا و کشورهای توسعه‌یافته برای کنترل نرخ بازار جهانی در دریا ریخته می‌شود! پس خدا روز‌ی‌رسان است اما دیگران مانع آن می‌شوند و نمی‌گذارند که به دست نیازمندان برسد.
میرکتولی اضافه کرد: کشور ایران یک درصد جمعیت کره زمین را داراست در حالی که ۱۰ درصد از منابع دنیا را در اختیار دارد؛ این نسبت، نسبت بالایی است؛ در دهه‌های قبل برای جلوگیری از گسترش و توسعه فرهنگ شیعی خطوط و افکاری توسط جوامع غربی برای ما در نظر گرفته شده است مثلا بانک جهانی در قبال اعطای وام به ایران خواستار نهادینه شدن طرح‌های کنترل جمعیتی بود! عده‌ای هم به راه افتادند و به آن رنگ و لعاب دینی بخشیدند؛ نتیجه این شد که امروز در کاهش شدید نرخ رشد جمعیت کشورمان و بحران جمعیتی می‌بینیم؛ ما به موقعیتی رسیدیم که تا ۳۰ سال آینده به یکی از پیرترین کشورهای دنیا بدل خواهیم شد و در حال حاضر نرخ رشد جمعیت ما کمتر از یک درصد است!
وی افزود: در عصر جاهلیت اعراب، بچه‌ها را زنده به‌گور می‌کردند، حضرت رسول (ص) در برخورد با مردی که ۸ فرزند خود را زنده به گور کرده بود، اشک بر پهنای چهره‌اش نقش بست؛ در حال حاضر این کار اعراب جاهلیت بسیار بی‌رحمانه به نظر می‌رسد اما جالب است که بدانیم امروزه اقدامات وحشیانه‌‌تری صورت می‌گیرد! اعراب جاهلی بچه‌های خود را زنده به گور می‌کردند اما ما امروز با تجهیزات پزشکی این کار را انجام می‌دهیم؛ قرآن کریم به صراحت می‌فرماید که فرزندان خود را نکشید؛ از این رو سقط جنین و کورتاژ کردن که در حال حاضر در کشور ما و دیگر کشورهای اسلامی به معضلی تبدیل شده یک "جنایت بزرگ" است.
دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن خاطرنشان کرد: یک درصد جمعیت در آمریکا، ۹۰ درصد سرمایه را در اختیار دارند! چه کسی گفته است که یک درصد از مردم چنین سرمایه‌ای را در اختیار خود داشته باشند؟ این توزیع ناعادلانه و استثمار کارگران و جمعیت است که باید جلوی آن گرفته شود؛ فسادها و اختلاس‌ها و حقوق‌های نجومی نیز از این دسته‌اند؛ یک نفر ماهی ۲۰۰ میلیون حقوق دریافت می‌کند اما معلمی که صادقانه تلاش می‌کند، دستمزد ناچیزی دریافت می‌کند.
وی افزود: مثلا در آلمان از زمان هیتلر گفته‌اند که معلمی مهمترین شغل است، در نتیجه حقوق بیشتری به آن پرداخت می‌شود یا اینکه در ژاپن یک معلم بیش از یک پزشک درآمد دارد؛ اگر یک پزشک اشتباه کند ممکن است باعث مرگ یک بیمار شود اما یک مکانیک یا تکنسین قطار در صورت کم‌کاری یا اشتباه می‌تواند باعث مرگ چندین نفر شود؛ با این مثال معلوم می‌شود که تفاوت بین مشاغل و نسبت دریافت دستمزد توسط آنها، به صورت عادلانه مدیریت و توزیع نشده است؛ چه کسی گفته است که پزشکی از مشاغل دیگر درجه اهمیت بالاتری دارد؟!
این عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم متذکر شد: اصل توالد و تناسل امری است که آیات قرآن کریم، حضرت رسول (ص) و ائمه (ع) به آن اشاره کرده‌اند؛ خداوند، غریزه جنسی را برای توسعه نسل در وجود انسان قرار داده است و فلسفه اصلی ازدواج همان توالد و تناسل است؛ تشکیل خانواده، فرزندآوری و به سر و سامان‌ رساندن فرزندان کار مشکلی است اما وجود لذت جنسی در نهاد بشر، این روند را ممکن می‌سازد؛ به عنوان مثالی دیگر، بدن به خوردن غذا نیاز دارد از طرفی برای ترغیب به تغذیه، لذت چشایی در نهاد انسان قرار گرفته شده که به آن وسیله از خوردن و آشامیدن لذت می‌برد؛ مسئله توالد و تناسل نیز همین‌طور است.
تسنیم
ارسال نظرات