خبرهای داغ:
سرپرست جهاد کشاورزی ارومیه خبر داد

آفت زدایی 18 هزار هکتار از مزارع غلات علیه سن گندم

سرپرست جهاد کشاورزی ارومیه گفت: بیش از 18 هزار هکتار از مزارع غلات در دو مرحله سن مادر و پوره آفت زدایی شد.
کد خبر: ۹۲۵۲۱۳۵
|
۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، محمود سپهرفر امروز در گفت و گو با خبرنگاران در ارومیه، اظهار کرد: مبارزه با سن گندم از اواخر فروردین ماه امسال در ارومیه آغاز شده و تا اوایل تیر ماه ادامه داشت.

وی ادامه داد: از این مقدار 5500 هکتار سطح مبارزه با سن مادر و 12980 هکتار سطح مبارزه با پوره این آفت می باشد.

سپهرفر ضمن اشاره به اهمیت کنترل سن گندم، تاکید کرد: سن غلات از مهمترين آفات مزارع گندم و جو می‌باشد و از برگ، جوانه، ساقه، سنبله و دانه‌های گندم و جو تغذیه کرده و به مزارع خسارت می‌زند، اين آفت با تغذيه از گندم و جو در مراحل مختلف رويشی موجب كاهش عملكرد خسارت كمی و از بين بردن خاصيت نانوايی خسارت كيفی می‌شود.

وی در رابطه با اقدامات این مدیریت برای کاهش درصد سن زدگی و افزایش کیفیت گندم تولیدی، گفت: پایش و رصد حشره در طول مدت رشدی گندم، آموزش و توصیه فنی و کارشناسی زمان مناسب کنترل و نظارت در زمان و نحوه اجرای مقابله با آفت از جمله اقدامات واحد حفظ نباتات شهرستان و شبکه مراقبت آفت در مراکز 11 گانه جهاد کشاورزی ارومیه است.

سرپرست جهاد کشاورزی ارومیه در ادامه بیان کرد: علف های هرز یکی دیگر از عوامل کاهنده عملکرد محصولات کشاورزی هستند که باید در جهت کنترل آنها مبارزه موثر و به موقع انجام شود و عملیات مبارزه با علف های هرز مزارع گندم و جو ارومیه در سال زراعی جاری در  24 هزار هکتار صورت گرفته است.

گفتنی است امسال 43 هزار و 500 هکتار از اراضی ارومیه به کشت گندم اختصاص یافته و پیش بینی می شود 69 هزار تن گندم تولید و برداشت شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات