با شیوع بیماری کرونا استفاده از مواد ضدعفونی کننده و الکل افزایش یافته که این امر منجر به بروز بیماری های پوستی در بین افراد شده است وهمین امر تعداد مراجعان به پزشک پوست در روزهای اخیر را بیشتر کرده است.
کد خبر: ۹۲۵۲۴۱۸
|
۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  با شیوع ویروس کرونا در کشور و ماندگاری آن رعایت بهداشت فردی از مواردی بود که توسط حوزه سلامت به مردم توصیه می شد که یکی از این توصیه ها که تاکید فراوانی به همراه داشت شستن دستها بود.

بهزاد نوری متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار کُردتودی در این باره اظهار داشت: این روزها بیماران زیادی با انواع مختلف بیماری های پوستی مانند، خشکی‌های شدید، اگزما و آسیب‌دیدگی پوست به مطب برای درمان مراجعه می کنند که بیشتر آنها شستن مکرر دست ها برای جلوگیری از ویروس کرونا را دلیل بر بیماری خود بیان می کنند.

وی افزود: شستن دست در این روزها امری واجب است اما بیشتر از حد ممکن برای پوست هم زیان آور است چرا که زمانی که پوست بیش از ۱۰ بار در روز شسته شود قطعا احتمال تحریک پوست به وجود خواهد آمد و بهتر است بدانیم که آب به تنهایی خود ماده‌ای محرک است و زمانی که پوست مکررا در معرض تماس با آب قرار بگیرد حتی بدون هیچ ماده شوینده ای نیز می‌تواند باعث تحریک و خشکی پوست شود.

نوری عنوان نمود: این روزها شستن مکرر دست با استفاده از مواد ضدعفونی کننده که درصد الکل بالایی دارند، بسیار عادی شده و برخی بیش از ۱۰ تا ۱۵ بار در روز این مواد را استفاده می‌کنند و بی خبر از این موضوع که این امر چقدر بر سلامتی پوست آنان تاثیر گدار خواهد بود.

این متخصص افزود: استفاده از شوینده‌هایی که بسیار قلیایی و قوی هستند موجب می‌شود چربی‌های محافظ پوست استخراج شوند و زمانی که چربی پوست استخراج شود، آب پوست هم از دست می‌رود و پوست، مستعد خشکی و شکنندگی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید از شست‌وشوی دست در مدت طولانی اجتناب شود بیان کرد: مدت زمانی ۲۰ تا ۴۰ ثانیه برای شستن دست کافی است و نیازی نیست که شست‌وشوی دست چند دقیقه طول بکشد.

این متخصص پوست گفت: باید برای چگونگی جلوگیری از آسیب‌دیدگی پوست دست از شوینده‌هایی که عطر و بوی کمتری دارند، استفاده شود چرا که مواد خوشبوکننده، قدرت تحریک‌کنندگی پوست رابیشتر می کند و می‌توانند بیماری یا علایم پوستی مانند اگزما و خشکی را در پوستهای حساس ایجاد کنند.

وی استفاده و مصرف مایعات در طول روز را بر سلامت پوست موثر دانست و گفت:در صورت استفاده از دستکش باید هر نیم ساعت دستکش از دست خارج شود تا هوا به پوست دست برسد زیرا رطوبت و تعریقی که از این راه به پوست می رسد میتواند برای پوست آسیب ایجاد کند.

این متخصص در پایان افزود: برای محافظت از پوست دست در این روزها بهتر است روزانه حداقل دو بار از کرم‌های مرطوب کننده کم چرب و یا فاقد چرب برای پوست استفاده شود و استفاده از صابون و یا مواد ضدعفونی الکلی مدیریت شود به طوری که به صورت صحیح و به موقع باشد نه به شکل دائمی.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات