خبرهای داغ:
سرپرست پارکها و فضای سبز شهرداری قزوین:

۷۳بوستان در قزوین دارای ۴۳بازیگاه کودک است

سرپرست پارکها و فضای سبز شهرداری قزوین در گفت: قزوین دارای ۷۳بوستان می باشد که از این تعداد ۴۳بوستان دارای بازیگاه کودک است.
کد خبر: ۹۲۵۳۰۸۱
|
۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

حمیدرضا رحمانی در گفتگو با خبرنگار بسیج در قزوین گفت: قزوین دارای پتانسیل خوبی در حوزه پارکها و فضای سبز می باشد، شهروندان تغییرات اساسی در توسعه پارکها و فضای سبز را در قزوین به وضوح مشاهده می کنند.فراهم نمودن ابزار و امکانات برای استفاده مردم با نگاه عدالت محور یکی از اهداف اصلی سازمان پارکها و فضای سبز در قزوین است.

وی با اشاره به میزان سرانه فضای سبز در قزوین تصریح کرد:مساحت کل فضای ۶۲۳۸۵۱۳مترمربع به احتساب۳۳۰هکتاربوستان ملی باراجین است که سرانه فضای سبز در قزوین۱۴/۹۹متر مربع می باشد، مساحت فضای سبز درون شهر ۲۹۳۸۵۱۲مترمربع است که بدون در نظر گرفتن بوستان باراجین سرانه هر نفر۷/۰۶متر مربع می باشد.مساحت فضای سبز معابر۶۰۱۱۴۱متر مربع،مساحت لچکی هاوقطعات کوچک۸۳۵۹۹متر مربع است.

رحمانی درادامه اظهارداشت: در قزوین ۷۳بوستان وجود دارد که ۴۸ بوستان دارای بازیگاه کودک می باشند، با نگاه عدالت محور کارهای بسیار خوبی در جنوب شهر انجام که در مصوبات شورا و بودجه سال ۱۳۹۹ توجه خاصی به آن شده است. مساحت میادین ۱۲۲۱۰۴ مترمربع و کمر بند سبز قزوین ۷۵۰۰۰۰ مترمربع مساحت دارد، قزوین با داران بودن ۲۵۰۰هکتار باغستان سبز ظرفیت خوبی در سرانه فضا سبز کشور دارد. مساحت بوستان های قزوین ۸۴۱۳۶۵مترمربع بوده که سرانه تفرج گاهی در قزوین ۲/۰۲مترمربع به ازای هر نفر است.تاثیر باغستان بر فرهنگ مردم قزوین بر همگان مبرهن است

سرپرست پارکها و فضای سبز شهرداری قزوین ضمن تاکید بر بهینه سازی مصرف آب مورد نیاز اظهارداشت: برای نگهداری این پارکها و فضای سبز نیاز به آبیاری، تعمیر و نگهداری ابزار آلات و زیرساخت ها، هرس کردن دارد. ۹۵ درصد آب مورد نیاز برای فضای سبز قزوین آب خام و غیر شرب بوده و تنها ۵ درصد از آب تسویه شده استفاده می شود. در این حوزه سعی شده از آبیاری نوین قطره ای استفاده تا در مصرف آب صرفه جویی لازم صورت گیرد.

 

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها