خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:
سرهنگ کوشکی گفت: حقوق بشر آمریکایی فقط یک شعار دروغینی است که نظام سلطه و سلطه‌گران جهانی تولید کرده‌اند برای برخورد با کشور‌های مختلف و ملت‌های مستقل.
کد خبر: ۹۲۵۳۶۱۷
|
۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ سعید کوشکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با یادآوری اینکه مقوله حقوق بشر و لفظ آن بعد از جنگ جهانی دوم در ادبیات سیاسی و ادبیات فعلی جهان وارد شد، اظهار داشت: قبل از آن بحث حقوق بشر یعنی جایگاه انسان و آنچه که به عنوان حقوقش مطرح است در کشور ها بازخورد داشت، اما نظام سلطه بعد از جنگ جهانی دوم برای اینکه بتوانند اشراف بیشتری بر کشورها داشته باشند و مطامع خود را بیش از پیش به دست بیاورد، این موضوع را در سازمان ملل به عنوان یکی از زیر مجموعه های سازمان ملل با عنوان "شورای حقوق بشر" مطرح کرد.

وی افزود: به طور کلی در سابقه "شورای حقوق بشر" از سال ۱۹۴۸ تا کنون یعنی در این بیشتر از ۷۰ سال، یکبار هم ملاحظه نشده که کشورهای اروپایی یا خود آمریکا به صورت مسلم محکوم شده باشند، چراکه انباره و نظام فکری مبتنی بر نگاه دنیای غرب یا نگاه لیبرالیستی به انسان است، پس همیشه کشورهایی که می‌خواهند مستقل باشند و در خارج از نظام سلطه زندگی کنند، محکوم می شوند.

به گفته کوشکی، هیچکس به اندازه خداوند تبارک و تعالی و ارزش های الهی و ادیان الهی، به ویژه دین مبین اسلام برای انسان احترام، شرافت، منزلت، و قرب قائل نیست. دین اسلام حتی ظلم کردن به یک مورچه را هم نمی پذیرد چه برسد به انسان.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در روایات اسلامی داریم که انسان کرامت دارد، حتی اگر کافر باشد، یا مخالف صددرصد اسلام باشد؛ اما وقتی صحنه های امروز آمریکا را مشاهده می‌کنیم، متوجه می شویم که این حقوق بشر، شعاری برای محکومیت کشورهای مستقل یا کشورهایی که می خواهند بر اساس نظام الهی زندگی کرده و خارج از لیست کشورهای غربی با آن تفکرات باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس تصریح کرد: در آمریکا به راحتی انسانها را می‌کشند و به حقوق انسان تجاوز می کنند، اما هیچ گاه نه در سازمان ملل و نه در مجمع عمومی بحیث و نقض حقوق بشر توسط آمریکا مطرح نمی شودو هیچ کدام آمریکا را محکوم نکرده و نهایتاً خیلی محترمانه تقاضا می کنند که حقوق بشر را رعایت کنند.

دکتر کوشکی، حقوق بشر را یک دستاویزی برای برخورد با کشورهای مستقل به ویژه جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: مثلاً در همین کشورهای پیرامون خودمان مثل عربستان سعودی، انسان ها را راحت گردن می زنند، دست و پا قطع می‌کنند، در کشورهایی که همنوا با اروپا و آمریکا هستند، همه این اتفاقات می افتد و انگار آنها بشر نیستند؛ اما اگر یک اتفاقی در جمهوری اسلامی بیفتد و با انسانی که به فرض ۲ تن مواد مخدر را وارد کشور کرده، یا کسی که مفسد است چه مالی و چه در مسائل دیگر، برخورد شود، داد حقوق بشر آمریکایی در می آید.

وی تأکید کرد: حقوق بشر آمریکایی مستمسکی برای برخورد با ملت‌های مستقل و دولت های آزاده؛ و صحنه های امروز آمریکا به خوبی نشان داد که حقوق بشر آمریکایی فقط یک شعار دروغینی است که نظام سلطه و سلطه‌گران جهانی تولید کرده‌اند برای برخورد با کشورهای مختلف و ملت‌های مستقل./شیرازه

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها