خبرهای داغ:
در راستای برنامه های طرح کرامت در روستای ارون برگزار شد

نشست بصیرتی با موضوع اثرات محبت در تحکیم خانواده

یک استاد اخلاق گفت: انسان، تشنه دوستی و محبت است. انگیزه بسیاری از تلاش‌ها و زحمات طاقت‌فرسای زندگی، محبت است و وجود آن در خانواده، انسان را به فعالیت و کسب معاش وا‌می‌دارد.
کد خبر: ۹۲۵۳۷۱۱
|
۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، نشست بصیرتی با حضور حجت الاسلام نبی زاده استاد اخلاق حوزه امیرالمومنین(ع) آوج در روستای اروان برگزار شد.

وی با اشاره به نتایج محبت بین زن و مرد در خانواده گفت: با توجه به آیات قرآن کریم زن و مرد لباس هم هستند و باید در جامعه باعث آبرو و احترام همدیگر شوند.

این استاد اخلاق افزود:انسان، تشنه دوستی و محبت است. انگیزه بسیاری از تلاش‌ها و زحمات طاقت‌فرسای زندگی، محبت است و وجود آن در خانواده، انسان را به فعالیت و کسب معاش وا‌می‌دارد.

حجت الاسلام نبی زاده با اشاره به فرمایش امام سجاد (ع) در مورد حقوق همسر و ضرورت مهرورزی به همسران گفت: «وَ اَمّا حَقُّ الزَّوجَةِ فَاَنْ تَعْلَمَ اَنَّ اللّه َ عَزَّوَجَلَّ جَعَلَها لَکَ سَکَنا وَ اُنْسا فَتَعْلَمَ اَنَّ ذلِکَ نِعْمَةٌ مِنَ اللّه ِ عَلَیْکَ فَـتُـکْرِمَها وَ تَرْفُقَ بِها وَ اِنْ کانَ حَقُّکَ اَوجَبَ فَاِنَّ لَها عَلَیْکَ اَنْ تَرْحَمَها حق زن این است که بدانى خداوند عزوجل او را مایه آرامش و انس تو قرار داده و این نعمتى از جانب اوست، پس احترامش کن و با او مدارا نما، هر چند حق تو بر او واجب‌تر است؛ اما این حق اوست که با او مهربان باشى.»

این استاد اخلاق عنوان کرد: برآوردن نیازهای عاطفی و آرامش حاصل از آن می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات، حتی مسائلی که بیرون از چارچوب خانواده هستند، باشد. مردان و زنان بسیاری به دلیل روابط سالم و صمیمی که در خانواده با همسر خود دارند، هر زمان که گرفتار غم و اندوه می‌شوند، در کنار همسر خود به آرامش می‌رسند. زندگی حضرت زهرا و امیرالمؤمنین (ع) نمونه‌ای از این خانواده‌هاست که با وجود بیشترین مشکلات و سختی‌هایی که در جامعه بر آن‌ها وارد می‌شد، در خانه زیباترین و آرامش‌بخش‌ترین رابطه را داشتند.

حجت الاسلام نبی زاده افزود: بیان این نکته ضروری است که هر رابطه‌ سالم و زیبایی، نیازمند حفاظت و مراقبت است، به این معنا که ارضای نیازهای عاطفی زن و مرد با هم فرق دارد؟ برای نمونه، روابط کلامی محبت‌آمیز برای زنان در مقایسه با مردان، از اهمیت بیشتری برخوردار است. از این رو، به مردان توصیه ‌شده: محبت و علاقه خود را به آن‌ها ابراز کنند («قول الرجل للمرأة انی احبک لایذهب من قلبه ابداً»). در مقابل، مردان بیشتر به سپاسگزاری و قدرشناسی ارزش می‌دهند، پس زنان نیز باید قدردان زحمات همسر باشند و هرگز سخنانی که بوی ناسپاسی می‌دهد، بر زبان نیاورند.

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری برای تحکیم روابط زوجین گفت: به طور کلی، گفتن جملاتی که نشان‌دهنده محبت همسران به یکدیگر است، نه تنها در رفع بسیاری از اختلافات و سوءتفاهم‌ها مؤثر هست، بلکه بر علاقه و محبت آن‌ها می‌افزاید.
۵۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها