بهره‌برداری از فاز نخست آزادراه خرم‌آباد-بروجرد-اراک در سال جاری

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر آزادراه خرم آباد، بروجرد، اراک برای بهره‌برداری پیشرفت 82 درصدی دارد و در صورت تأمین 250 میلیارد تومان، پروژه برای امسال تا بخش بروجرد به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۹۲۵۳۸۰۰
|
۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، خیراله خادمی صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان که با حضور وزیر راه و شهرسازی در حال برگزاری است، در خصوص آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن دورود، خرم‌آباد، اندیمشک اظهار کرد: بخشی از مطالبات پیمانکار و تملک اراضی انجام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اگرچه اعتبار کامل پروژه تخصیص داده شده، اما این میزان پائین است و از این رو امسال مقرر شد که از طریق اوراق مشارکت به این پروژه کمک شود.

 

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با بیان اینکه برای پروژه راه‌آهن دورود، خرم‌آباد، 120 میلیارد تومان را از طریق اوراق مشارکت پیشنهاد دادیم، افزود: سازمان برنامه و بودجه کشور نیز این پیشنهاد را پذیرفته و پروژه را در ردیف پروژه‌های مشارکتی قرار داده است.

 

خادمی همچنین در خصوص آزادراه خرم‌آباد، بروجرد، اراک افزود: این پروژه در کنار 5 پروژه قابل بهره‌برداری در سال 99 قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر 60 میلیارد تومان برای این پروژه تخصیص داده شده که برای خرید قیر مورد استفاده قرار گرفته است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 250 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه نیاز است، گفت: پیشنهاد می شود این مبلغ باقی‌مانده از سهم دولت از طریق فروش اسناد خزانه و اوراق مشارکت تأمین شود.

 

خادمی تصریح کرد: در حال حاضر آزادراه خرم آباد، بروجرد، اراک برای بهره‌برداری پیشرفت 82 درصدی دارد و در صورت تأمین 250 میلیارد تومان، پروژه برای امسال تا بخش بروجرد به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وی با اشاره به اتصال پلدختر به آزادراه خرم‌زال، خاطرنشان کرد: ردیف اعتباری این طرح کم بوده و نیازمند تقویت اعتبار است، ضمن اینکه بایستی مطالعات توجیهی فنی و اقتصادی آن نیز انجام شود.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار