خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان همدان گفت: در فضایی که به واسطه پیشرفت انقلاب اسلامی و حرکت آن به سمت تمدن نوین اسلامی شکل گرفته بسیج دانشجویی به عنوان پیشران جنگ نرم انقلاب اسلامی مطرح می‌شود.
کد خبر: ۹۲۵۵۲۴۷
|
۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴

بسیج دانشجویی به عنوان پیشران جنگ نرم انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمید پورحسین در آئین تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان همدان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: مقام معظم رهبری خصوصیت بارز امام(ره) را تحول‌آفرین یاد کرد؛ تحولی که به معنی بهتر شدن کارها و گرایش مستمر به بهتر شدن است مانند تغییر نگاه مردم به دینداری و امام خمینی(ره) تحولی را ایجاد کردند و نگاه مردمی از عبادت شخصی به سمت رسالت انسان‌سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی تغییر پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در نگاه به جوانان و اعتماد به جوانان تحول ایجاد کرده بود، گفت: در تشکیل بسیج دانشجویی هم نگاه تحول امام(ره) اتفاق افتاده است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان همدان با اشاره به سالروز تأسیس بسیج دانشجویی و طلبه به دستور امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) برای سازمان بسیج دانشجویی اهداف و چشم‌اندازهای مشخص می‌کند.

وی رسالت بسیج دانشجویی را دفاع از فقرا و اسلام و مقابله با نفوذ آمریکا و شوروی در کشور و پاسداری از اصول تغییرناپذیر «نه شرقی و نه غربی» برشمرد و اظهار کرد: امام خمینی(ره) می‌فرماید بسیجیان جهان اسلام باید به فکر حکومت بزرگ اسلامی باشند.

پورحسین تصریح کرد: مسئولین با پشتوانه بسیج می‌توانند به تمامی تشنگان حقیقت و صداقت اثبات کنند که بدون آمریکا و شوروی می‌شود به زندگی مسالمت آمیز توام با صلح و آزادی رسید.

وی با بیان اینکه نگاه تحولی امام(ره) باعث ایجاد بسیج دانشجویی برای تحول در بسیج شد؛ اتفاقی که با چشم‌انداز و با رسالت رسیدن به تمدن نوین اسلامی مطرح شد، گفت: در مسیر رسیدن به تمدن نوین انقلاب اسلامی اگر انقلاب بخواهد با ادبیات رایج جهانی و دنیای مدرن کشور را اداره کند پیش از آنجایی که ادبیات دنیای مدرن با توجه به آرمان و اهداف خود برنامه‌ریزی شده انقلاب به بن بست خواهد رسید و تعارض بین نظریه پردازها و ایده‌های انقلابی و راه‌های موجود پیش می‌آید.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان همدان با بیان اینکه این اتفاق را در گفتمان مقاومت و اقتصاد مقاومتی می‌بینیم، ابراز داشت: ادبیات انقلابی است اما در عمل در تعارض این ایده و راهکارهای علمی است.

وی با تاکید بر اینکه علوم و فناوری که در دنیای مدرن مطرح می‌شود به طور قطع کارآمد هستند، اظهار کرد: باید نرم‌افزار اداره و حکمرانی کشور را بر مبنای اداره انقلابی رقم بزنیم و بتوانیم تولید کنیم که افق بلند مدت و رسالت اصلی بسیج دانشجویی همین است.

پورحسین با بیان اینکه توسعه تعاریف دینی باید بر محور ادبیات دین صورت بگیرد و این در فضای کلان تحقق اسلامی است، گفت: در سال‌های اخیر با توجه به فرمایشات رهبری بر مبنای جنبش نرم‌افزاری راه شروع شده و نظام سلطه بیکار ننشسته است و با تمام امکاناتی که دارد می‌خواهد مانع این حرکت و پیشرفت شود.

وی با بیان اینکه در تعارض با نظام سلطه، جنگ به راه می‌افتد، ادامه داد: جمهوری اسلامی یک طرف مبارزه وسیع عظیم در سطح جهانی است و در طرف دیگر جبهه کفر و ظلم جهانی است و در این مبارزه ایران در مرکز فرماندهی است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان همدان تصریح کرد: اهم اهدافی که نظام سلطه در این مسیر پیگیری می‌کند این است که اجازه ندهد با منظومه فکری اعتقادی انقلاب اسلامی یک الگوی عینی و جهان پسند جذابی برای ملت‌ها به وجود آید.

وی گفت: شبهه افکنی‌ها، مسموم‌سازی‌های غرب‌گرایانه، تاکید بر جدایی دین از سیاست، القای ناکارآمدی دین در مدیریت جهانی و تعارض بین منافع ملی و آرمان‌های انقلابی مفاهیم نبرد جدیدی است که حوزه جنگ را از جغرافیای نظامی به حوزه اندیشه‌ها و آرمان‌ها و عزم‌ها کشانده و سرزمین ذهن‌ها و دل‌ها را محیط اصلی جنگ نرم کرده است.

پورحسین ابراز داشت: در این فضایی که به واسطه پیشرفت انقلاب اسلامی و حرکت آن به سمت تمدن نوین اسلامی شکل گرفته بسیج دانشجویی به عنوان پیشران جنگ نرم انقلاب اسلامی مطرح می‌شود و محوریت آن اصول اعتقادی حضرت امام(ره) است که بسیج دانشجویی باید به عنوان پیشران نقش‌آفرینی داشته باشد و کار را پیش ببرد.

وی با بیان اینکه راهبرد اتخاذ شده سازمان بسیج دانشجویی در این راستا نهضت مساله محوری است، ادامه داد: بسیج دانشجویی باید در فضای نقش‌آفرینی راهبرد مسئله محوری با رویکرد کمک به کارآمدی دولت، حکومت و نظام اسلامی این مسیر را پیش ببرد که برای به سرانجام رساندن این موضوع نیازمند توانمندسازی و کادرسازی نیروهای بسیج دانشجویی است که لازم است توأمان و باهم پیش برود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان همدان ابراز داشت: اگر فعالیت ما در بسیج دانشجویی توانست نشاط انقلابی ایجاد کند و بین جوانان امید به آینده انقلاب را ایجاد کرد، اگر ظالمین و مفسدین از حرکت ما ترسیدند و اگر رفتارها و ساختارهای کند کننده حرکت انقلاب اسلامی تغییر کرد و تولید نرم افزارهای حکمرانی شدت گرفت، می‌توانیم بگوییم در راستای پیشرفت به سمت تمدن موفق هستیم و به یک دستاوردی رسیدیم.

وی از مسئولین دانشگاه خواست نگاه به فعالیت نیروهای بسیج با یک نگاه پدرانه باشد و تصریح کرد: اگر آینده‌ای در انتظار کشور هست توسط بسیجیان و انقلاب اتفاق خواهد افتاد بنابراین باید به این روحیه کمک شود و به رشد آنها اجازه دهیم و نگاهمان به برنامه‌های بسیج نگاه هزینه‌کرد بودجه دانشگاه نباشد.

پورحسین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه درس خواندن و کار انقلابی جز واجبات شما است، گفت: هر دو این را با قوت به چشم واجبی که ولی امرمان بر دوش ما نهاده پای کار بسیج دانشجویی بیاییم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات