کارآفرین بسیجی شهرستان نظرآباد در گفت‌و گو با«بسیج»:
کارآفرین سپاه ناحیه شهرستان نظرآباد با بیان اینکه مردم روستای بختیار با خود اشتغالی توانستند گام های خوبی در جهت برطرف کردن بیکاری و کمک به اقتصاد و تولید در روستا بردارند، گفت: خود اشتغالی و کارآفرینی قدمی موثر در جهش تولید کشور می باشد.
کد خبر: ۹۲۵۵۳۱۶
|
۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، خانواده کارآفرین حبی از بسیجیان حوزه ۷۱۴ کوثر سپاه ناحیه نظرآباد در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج با اشاره به اینکه روستای بختیار یکی از روستاهایی در شهرستان نظرآباد است، اظهار داشت: روستاییان با ایجاد مشاغل خانگی (بافندگی، خیاطی، دامداری، کشاورزی و غیره ) فعالیت های خوبی را در جهت برطرف کردن بیکاری و کمک به اقتصاد و تولید انجام دادند.

حبی با بیان اینکه این خانواده با توجه به شعار سال در راستای جهش تولید اقدام به فعالیت مشاغل خانگی کردند، افزود: کارگاه تولیدی حبی با دریافت وام خوداشتغالی در جهت نگهداری از طیور و گسترش دام در این روستا شروع به فعالیت کرد.

وی با اشاره به اینکه از سال ها پیش به شغل کشاورزی و دامداری اشتغال داشته، ادامه داد: من با تمام زحماتی که طی سال ها کشیدم دست از تلاش خود جهت کسب روزی حلال و کسب درآمد جهت رفاه خانواده برنمی دارم.

وی یکی از علل مهاجرت ساکنان روستاها به شهرهای اطراف را نداشتن اشتغال و کسب درآمد دانست، تصریح کرد: اما در روستای بختیار اهالی ثابت کردند، با ایجاد مشاغل خانگی می‌توان هم به تولید منطقه و هم‌ به اقتصاد خانواده کمک کرد.

لازم به ذکر است، آقا و خانم حبی پس از گذراندن دوره آموزشی که توسط بسیج سازندگی سپاه ناحیه برگزار شد، موفق به ایجاد کارگاه خود اشتغالی شدند  و در حال حاضر مشغول فعالیت، نگهداری و پرورش دام و طیور می باشند.

ارمندئی تسهیل گر صندوق قرض الحسنه و آقای ابراهیمی به نمایندگی از مسئول محترم بسیج سازندگی سپاه ناحیه شهرستان نظرآباد از محل اشتغال این خانواده بازدید و در راستای زمینه رشد اقتصادی و ثمرات این کارگاه گفت و گو کردند.

خبرنگار بسیجی زارع دار

ارسال نظرات
پر بیننده ها