سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی:
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر تعداد ۸۰۰ فقره پرونده در موضوع زمین خواری در این مجموعه تحت رسیدگی است.
کد خبر: ۹۲۵۵۵۱۶
|
۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، احمد موقری روز چهارشنبه در جریان قلع و قمع تعدادی از اراضی تصرف شده بخش مرکزی تبریز، افزود: این تعداد پرونده برای متصرفان و متعدیان زمین های زراعی، کشاورزی و ملی در سطج شهرها و روستاهای مختلف آذربایجان شرقی تشکیل شده و به سرعت در دست رسیدگی است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی برای مبارزه با زمین خواری و آزادسازی زمین های دولتی عزم جدی و اراده ای قوی دارد، اظهار داشت: بر اساس سیاست های جدید ریاست عالی دستگاه قضایی مبارزه با هرگونه زمین خواری جزو اولویت های دادگستری استان است و در این زمینه هیچ اغماضی صورت نخواهد گرفت.

موقری ادامه داد: در عمل به تاکیدات مقام رهبری و رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی قاطع به پرونده های زمین‌خواری، این موضوع در اولویت کاری دادگستری استان قرار گرفته است و برخورد با این پدیده و تخریب و تصرف اراضی ملی، قلع و قمع و رفع تصرف، با قاطعیت پیگیری شده و تداوم خواهد یافت.

وی گفت: دادگستری کل آذربایجان شرقی با آمادگی کامل با هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی به صورت قاطع برخورد می کند و کوچک‌ترین اغماضی در این موارد نخواهیم داشت.

 مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز گفت: در اجرای قانون رفع تصرف از اراضی ملی با صدور رأی قطعی و هماهنگی با منابع طبیعی و آبخیزداری، نیروی انتظامی و سایر نهادهای مرتبط، تعداد ۲۵ فقره از بناهای نوساز در منطقه اسپیران قلع و قمع و به حالت سابق بازگشت.

داداش نصیری اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۶۰ فقره حکم پرونده تصرفات غیرقانونی و تبدیل این اراضی به باغ در استان اجرا شده و حدود ۵۰ هکتار زمین رفع تصرف شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها