خبرهای داغ:
فرمانده حوزه حضرت زهرا(س) همدان در گفت‌وگو با «بسیج»:
فرمانده حوزه مقاومت حضرت زهرا(س) سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه نهادینه کردن امر حجاب باید از درون خانواده آغاز شود، گفت: نقش و رسالت خانواده در نهادینه کردن و رعایت امر عفاف و حجاب بسیار ویژه است.
کد خبر: ۹۲۵۶۵۰۵
|
۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴

نقش و رسالت خانواده در نهادینه کردن عفاف و حجاب بسیار ویژه استسمیه زهره‌وند در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب اظهارداشت: بیست و یکم تیر ماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و روزی است که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید و از همین رو به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

وی گفت: عفاف و حجاب ارزش‌های نهادینه شده و هنجارهای جامعه ما است که رعایت آن رابطه مستقیمی با کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

فرمانده حوزه مقاومت حضرت زهرا(س) سپاه ناحیه همدان تصریح کرد: اهمیت و ضرورت حجاب و پوشش اسلامی تا جایی است که خداوند متعال در برخی ازسوره‌های قرآن به عنوان یک ضرورت یاد می‌کند.

وی با بیان اینکه نهادینه کردن امر حجاب باید از درون خانواده آغاز شود، افزود: نقش و رسالت خانواده در نهادینه کردن و رعایت امر عفاف و حجاب بسیار ویژه است.

زهره‌وند با بیان اینکه برای خشکاندن ریشه درخت بدحجابی فرهنگ‌سازی مناسب لازم و ضروری است، به کمرنگ شدن فرهنگ حجاب اشاره کرد و گفت: اگر این رویه ادامه داشته باشد آفت بسیار بزرگی برای جامعه اسلامی است بنابراین باید مراقب بود و همه باید در این زمینه احساس مسئولیت کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: از جمله برنامه‌های هفته عفاف و حجاب می‌توان به مسابقه نقاشی، پویش عروسک‌های محجبه، خوشنویسی، توزیع بسته‌های فرهنگی در حاشیه شهر، روزنامه دیواری و... اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات