آثار به نشر با موضوع «عفاف و حجاب» معرفی شد

به مناسبت بزرگداشت روز «عفاف و حجاب»، آثار به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) با محوریت «عفاف و حجاب و واقعه گوهرشاد» معرفی شد.
کد خبر: ۹۲۵۶۵۸۳
|
۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
حسین سعیدی؛ مدیر عامل به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) اظهار کرد: موضوع سبک زندگی اسلامی– ایرانی را به عنوان یکی از موضوعات محوری در دور جدید تدوین موضوعات این انتشارات معرفی و ابراز کرد: بر اساس رویکرد مذکور «حجاب و عفاف و خانواده» یکی از ریزموضوعات در حوزه سبک زندگی اسلامی- ایرانی به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر مورد توجه جدی به نشر در سفارش محتوا به برخی از نویسندگان قرار گرفته و تا کنون آثار متعددی با این موضوع منتشر شده است.

وی به ۱۲ عنوان کتاب با محوریت «حجاب و عفاف» ویژه گروه سنی کودک و نوجوان به همت به نشر در دو سال اخیر به چاپ رسیده اشاره کرد و افزود: مجموعه «قصه‌های حنانه» اثر علی باباجانی از نویسندگان برجسته کشور در حوزه کودک است که با محوریت «حجاب و عفاف» با روایتی شیرین و تصویرگری جذاب در قالب ۱۰ جلد توسط این انتشارات به چاپ رسیده است.

مدیر عامل به نشر از کتاب‌های رمان تحت عنوان «ماه در آینه» و «دریا و آتش» به عنوان آثار دیگر به نشر با موضوع «حجاب» نام برد و گفت: کتاب ماه در آینه توسط امیرمهدی مراد حاصل، با برداشتی نوجوانانه از کتاب «فلسفه حجاب» شهید مرتضی مطهری در قالبی داستانی تألیف و منتشر شده است.

سعیدی اضافه کرد: کتاب «دریا و آتش» نیز نوشته ناصر نادری است که در قالب رمانی جذاب برای دانش آموزان در قالب مکاتبات دختری به نام مهناز با معلم پرورشی خود با محوریت سؤالات و ابهامات او درباره مسئله حجاب می‌پردازد که به دلیل شغل پدرش در خارج از کشور زندگی می‌کند.

وی به کتاب‌های «اوسنه گوهرشاد» و «مردمان قصه کنند» نوشته سعید تشکری با محوریت موضوع «واقعه مسجد گوهرشاد» اشاره کرد و افزود: این دو کتاب به همت به نشر چاپ و منتشر شده است.

مدیر عامل به نشر کتاب «اوسنه گوهرشاد» را به عنوان یکی از آثار پرمخاطب به نشر و اثر برگزیده نخستین جشنواره شهید اندرزگو بیان کرد و گفت: این اثر یک رمان فانتزی و خواندنی است که به ماجرا‌های وقایع مسجد گوهرشاد، مدرسه پریزاد و شخصیت بانو گوهرشاد می‌پردازد.

سعیدی ادامه داد: کتاب «مردمان قصه کنند» نیز براساس گردآوری خاطرات و روایت‌هایی از افراد واقعه تاریخی مسجد گوهرشاد تدوین و توسط این انتشارات به چاپ رسیده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها