خبرهای داغ:
در بیانیه بسیج طلاب و روحانیون استان همدان آمده است:

گسست خانواده‌ها و رشد مفاسد اخلاقی در جامعه نتیجه بی‌توجّهی به فرهنگ عفت و پوشیدگی

در بیانیه بسیج طلاب و روحانیون استان همدان آمده است: نتیجه سهل‌انگاری و مسامحه و بی‌توجّهی به فرهنگ عفت و پوشیدگی، گسست خانواده‌ها و رشد مفاسد اخلاقی در جامعه است که مقدّمات سقوط و نابودی یک جامعه را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۹۲۵۶۵۸۷
|
۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶

گسست خانواده‌ها و رشد مفاسد اخلاقی در جامعه نتیجه بی‌توجّهی به فرهنگ عفت و پوشیدگیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، بسیج طلاب و روحانیون استان همدان به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«حجاب، وقار است، متانت است، ارزشگذاری زن است، سنگین شدن کفه آبرو و احترام اوست، این را باید خیلی قدر دانست و از اسلام باید به خاطر مسئله حجاب تشکر کرد، این جزء نعمت‌های الهی است.» مقام معظم رهبری ۲۳ / ۲ / ۹۱  

مردم عزیز همدان، خواهران ایمانی؛ امروز نکوداشت یکی از ارزش‌های بزرگ اسلامی و ایرانی است. مقوله عفاف و حجاب، امری فطری، ذاتی و جزء خصیصه‌ای متعالی و ویژه انسانی است. پروردگار متعال وقتی انسان را آفرید و او را اشرف مخلوقات قرار داد، چند عنصر مهم و متمایزکننده انسان با سایر موجودات را در درون او به ودیعه نهاد که بتواند مراحل رشد و کمال خود را بپیماید و به سر منزل مقصود برسد؛ از جمله این عناصر و گوهرهای ناب و اساسی، مسئله حیا و عفاف است.

انسان ذاتاً و فطرتاً با هر مرام، عقیده و هر جنسیتی علاقه‌مند به عفّت، حیا و پاکدامنی است و این موارد را ضامن حفظ شخصیّت و کرامت انسانی خود و عامل مهم رشد و تعالی خود می‌داند. حجاب، این فریضه الهی موجب حفظ عزّت وکرامت زنان و مردان و تشخّص و ارزشگذاری به مقام زنِ مؤمن و صیانت از حریم و شخصیّت انسانی ایشان می‌شود. حجاب، این میراث ارزشمند معنوی، از پسِ اعصار و قرون، با جانفشانی و مجاهدت مردان و زنانی مؤمن و خستگی‌ناپذیر به عصر ما رسیده است و پاسداشت آن یک وظیفه انسانی و اسلامی است که همّت و تلاش آحاد جامعه را می‌طلبد.

حجاب و عفاف فقط یک نوع پوشش تلقی نمی‌شود بلکه نوعی تفکّر است که انسان به آن نیاز دارد، موضوعی که در عصر حاضر فقط خاص جامعه زنان جامعه نبوده و مردان نیز با پاسداری از حریم خانواده خود، و رعایت عفاف در تمامی ابعاد اعم از رفتارهای فردی، اجتماعی، خانوادگی و شغلی نقش مهم و تأثیرگذاری در این عرصه دارند. در شرایطی که بدخواهان نظام اسلامی و استکبار جهانی در قتل عام فرهنگی قصد دارند این عزّت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاش هستند این زینتِ بندگی را از آنان بگیرند، وظیفه اصلی به دوشِ خود بانوان و دختران ماست تا در حفظ این پوشش و پاکیزگی تلاش کنند.

یک روز برادران و خواهرانِ انقلابی و مؤمن ما در مسجد گوهرشاد با نثارِ خون خود از حجاب و عفاف صیانت کردند و امروز در هجمه رسانه‌ها، ماهواره‌ها و فضای مجازی بصیرت و معرفتِ دینی و تفکّر ناب اسلامی، سلاحِ مبارزه و صیانت از عفّت و پاکی زنان و مردانِ ما است. امروز دشمنان قسم خورده فرهنگ ایران اسلامی، کاملاً به صورت عریان و میدانی وارد عمل شده و در غفلت محض برخی متولّیان و مسئولین ذیربط که همواره بی‌برنامه، سطحی‌نگر، ناهماهنگ و مسئولیت‌ناپذیرند و دائماً وظایف ذاتی خود را بر گردن نهاد دیگری می‌اندازند، به اصطلاح شمشیر را از رو بسته است و با استفاده از عرصه‌های مختلف و متنوع فرهنگی و هنری و تطمیع برخی سلبریتی‌های خائن به فرهنگ ناب ایرانی اسلامی و بهره‌مندی فزاینده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در عرصه جنگ نرم و تهاجم سازمان یافته فرهنگی و ناتوی فرهنگی تلاش گسترده کرده و در ترویج فرهنگ برهنگی و اباحه‌گری و مبارزه با گوهر ناب عفاف و حجاب به شدت در حال فعالیت و کار شبانه روزی هستند.

تبلیغ و ترویج همجنس‌گرایی، ازدواج سفید (بخوانید سیاه)، چهارشنبه‌های سفید (بخوانید سیاه)، کشف حجاب دسته جمعی و ... همگی نمونه‌های مشهود و البته تلاش‌های مذبوحانه‌ای است که در راستای گسترش و افزایش فساد و فحشا به خصوص در بین نسل جوان صورت می‌گیرد و به سرعت در حال پیشرفت است و اگر در این خصوص اقدامات مستمر، هماهنگ و برنامه‌ریزی شده و مدبّرانه علمی و جهادی همه نهادها و سازمان‌ها اعم از لشکری و کشوری و قوای سه‌گانه صورت نگیرد، آثار مخرّب جبران‌ناپذیر، عمیق و غیرقابل بازسازی به وجود خواهد آمد.

 نتیجه سهل‌انگاری و مسامحه در این امر و بی‌توجّهی به فرهنگ عفت و پوشیدگی، گسست خانواده‌ها و رشد مفاسد اخلاقی در جامعه است که مقدّمات سقوط و نابودی یک جامعه را فراهم می‌کند. انقلاب اسلامی و نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت امام (ره) و زعامت مقام معظّم رهبری امام خامنه ای (مدظلّه العالی) از همان دوران شکل‌گیری تا امروز بر نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از اصول اولیه و ریشه‌دار حاکمیت اسلامی نگریسته و بر گسترش و تعمیق آن اصرار دارد.

ما طلّاب و روحانیون بسیجی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام هفته عفاف و حجاب و ضمن حمایت روزافزون از گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و محکومیت شدید عاملان و مزدوران داخلی و ایادی استکبار مروّج بی‌عفتی و بی‌حیایی در سطح جامعه، اعلام می‌داریم که اکنون وضعیت عفاف و حجاب جامعه، زیبنده ایران اسلامی که وامدارخون خیل عظیم شهدای والامقام که در وصیّت‌نامه‌هایشان به اهمیّت حجاب اشاره کرده‌اند نبوده و علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته که حاصل آن رویش نسل نوی جوان ارزشی و انقلابی مزیّن به گوهر عفاف و پاکدامنی است، باید تا نقطه مطلوب که فاصله زیادی است، تلاش بیشتری صورت پذیرد.

همانگونه که مولا و مقتدایمان فرموده‌اند، فرهنگ همانند هوایی است که تنفّس می‌کنیم، اگر این هوا مسموم و آلوده به بی‌عفّتی و بی‌غیرتی شد، آن وقت عرصه برهمه افراد جامعه فارغ از زن و مرد تنگ شده و تنفّس فرهنگی جامعه و امنیّت روانی آن، دچار اختلال خواهد شد.

ما طلّاب و روحانیون بسیجی، معتقدیم که در این برهه حساس باید فرامین رهبر معظم انقلاب همواره چراغ راه مسئولین امر بوده و مسئولین خود را مکلّف به اجرای منویّات معظّم له بدانند و با مسئولیت‌پذیری بیش از پیش، امر مقدّس ترویج عفاف و حجاب را مجدانه دنبال کرده و کوچک‌ترین اقدام ضد فرهنگ عفاف و حجاب را تاب نیاورده و به شدّت و البته با حکمت و تدبیر پاسخ بدهند.

بسیج طلاب و روحانیون استان همدان

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار