خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری :
بیدخام گفت : ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی می‌تواند بنیان‌های خانواده‌ها را مستحکم کند
کد خبر: ۹۲۵۶۶۸۰
|
۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی در نشست فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین که به مناسبت هفته عفاف و حجاب با موضوع بررسی راهکارهای ارتقاء حجاب و عفاف بر پایه مشارکت فعال و نقش سازمان‌های متولی در سالن جلسات نیروی انتظامی برگزار شد گفت: شیوع ویروس کرونا سبب شده تا تمامی برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در استان قزوین به صورت مجازی برگزار شود.

مریم بیدخام تصریح کرد: کم هزینه بودن و ماندگاری بالای محتواهای آموزشی موجب اثرگذاری بیشتر در حوزه فرهنگ عفاف و حجاب خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد فرهنگ حجاب در جامعه به باورهای قوی در بین جوانان نیازمندیم، افزود: باید به صورت جدی آسیب شناسی شود که چرا پس از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی همچنان در حوزه حجاب با مشکلات مختلف مواجه هستیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با بیان اینکه باید سیاست‌های کلان در حوزه عفاف و حجاب مورد بررسی قرار گیرد، عنوان کرد: پرداختن به موضوع حجاب نباید تنها در یک هفته خلاصه شود، بلکه باید در طی سال استمرار داشته باشد .

بیدخام تصریح کرد: عفاف و حجاب کاملا مطابق با خواسته‌های بشری است و در واقع از حجاب و عفاف می‌توان به عنوان سبک زندگی ایرانی و اسلامی یاد کرد که می تواند باعث تقویت بنیان خانواده شود .

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: مکاتبات اداری به تنهایی نمی‌تواند منجر به فرهنگ‌سازی در جامعه شود حال آنکه استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌تواند در ارتقای فرهنگ‌ حجاب و عفاف اثرگذار باشد.

وی افزود : با توجه به اینکه نسل امروز ما نسل پرسشگر و نقاد است باید برنامه‌ها و پاسخ‌های ما اقناعی باشد چرا که برخوردهای سلبی نمی تواند تأثیرگذاری لازم را در نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشد .

بیدخام تاکید کرد: باید موضوع فرهنگ عفاف و حجاب در تمام لایه‌های خانواده نهادینه شود تا جامعه از تندباد تهاجم فرهنگی در امان بماند.

وی خاطرنشان کرد: نباید نوک پیکان حجاب و عفاف صرفاً به سمت بانوان باشد چرا که موضوع عفاف و حجاب محدود به پوشش بانوان نمی‌شود و این موضوع دامنه‌ی گسترده‌ تری دارد که بایستی به تمامی زوایای آن توجه کرد .

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تصریح کرد: فرهنگ ایرانی اسلامی بسیار غنی است و حفظ فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند حرکتی پویا و هدف مند است
وی با بیان اینکه فرهنگ سازی در زمینه عفاف و حجاب نیازمند آموزش مؤثر است، افزود: عفاف و حجاب هیچ محدودیتی ایجاد نمی‌کند و گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب و موفقیت‌های بانوان در عرصه‌های مختلف نشان داده با رعایت حجاب نیز می‌توان در سطح بین المللی قله‌های افتخار را کسب کرد.

وی، استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد را یکی از راهکارهای مهم در زمینه نهادینه سازی عفاف و حجاب دانست و خاطرنشان کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی می‌تواند بنیان‌های خانواده‌ها را مستحکم کند و آمار طلاق را کاهش دهد. در دبی. ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان با تاکید بر اینکه رعایت عفاف و حجاب از ضروریات جامعه اسلامی است اظهار کرد به جهت بهره مندی از نظرات دستگاههای متولی حوزه فرهنگی که طبق مصوبه ۴۲۷ و ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی که شامل ۲۵ دستگاه می شوند ضروری است این نشست‌ها به صورت مستمر و میزبانی هر یک از دستگاههای عضو در طی سال ادامه یابد تا بتوانیم با بررسی چالشها و نقاط قوت به راهکار مناسبی جهت ترویج این سبک زندگی عفیفانه برسیم .
وی با تاکید بر اینکه دستگاههای اجرایی بایستی اهتمام ویژه ای در جهت اجرای مصوبات ۴۲۷ و ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته باشند ، خاطرنشان کرد مطابق با دو مصوبه مذکور تمامی وظایف دستگاهها هم به صورت عام و هم به صورت اختصاصی یکایک تبیین شده و هیچ نقطه ابهامی در شرح وظایف دستگاهها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نداریم .

این نشست با حضور سرهنگ بیگلری جانشین فرماندهی نیروی انتظامی، فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و سایر متولیان حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی در سالن جلسات فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها