به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ بسیج و تصویر آن یک نمونه روشن از تاکتیک تصویرسازی رسانهها از آن است. بسیج از بدو پیدایش خود، متناسب با اولویتهای جامعه نقش آفرینیهای متعددی داشته است، از دفاع از تمامیت ارضی تا تامین امنیت، از واکسیناسیون ملی تا کمکرسانی در سیل و زلزله و آخرین آن هم مشارکت گسترده در اجرای کمکهای مومنانه به افرادی که از کرونا آسیب دیدند را در کارنامه خود دارد.
امروز بسیج از رسیدگی به ۲ هزار خانوار کپرنشین در حاشیه شهر چابهار و سایر نقاط کشور تا کمک به ایجاد ۲۵۰ هزار شغل را در دست اجرا دارد، اما این تصویر از بسیج را رسانهها ترسیم نمیکنند، ولی اگر یک مسئولی در گوشهای از سازمان بسیج در یک موضوع سیاسی یا فرهنگی سخنی بگوید یا موضعی بگیرد، رسانههای همسو و غیر همسو هر کدام با هدف و غرضی خاص، حجم نسبتا وسیعی از پوشش رسانهای را به آن اختصاص میدهند و تصویر متناسب با اهداف خود را از بسیج ارائه میدهند که بیتردید با تصویر واقعی بسیج خیلی تفاوت دارد، لذا اگر بخشی از افکار عمومی، بسیج را نه به عنوان یک مجموعه خدمتگزار، بلکه سازمانی که صرفاً در حوزههای فرهنگی یا سیاسی نظرات خاصی دارد و توجهی به اولویتها و مشکلات جامعه ندارد، تصور نمایند، رسانههای انقلابی و سخنرانان و تحلیلگران باید مسئولیت خود را در این تصویر سازی غلط بپذیرند و در صدد اصلاح رویه خود برآمده و تصویر واقعی بسیج را که همانا خدمتگزاری به مردم است را ترسیم نمایند.
به قلم قاسم حبیب زاده