نظرآباد قطب تولید محصولات کشاورزی البرز

شهرستان نظرآباد با عملکرد بالای تولید محصولات کشاورزی در واحد سطح به عنوان قطب تولید این محصولات در استان البرز معرفی شده است.
کد خبر: ۹۲۵۷۰۴۱
|
۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، مهندس ابراهیمی در گفت‌وگو با بسیج اظهار داشت:با توجه به اینکه بیشترین هدررفت محصولات کشاورزی درشهرستان نظرآباد در زمینه کشت گندم و جو میباشد، راهکارهای اساسی جلوگیری از هدررفت محصولات کشاورزی در این زمینه ارزیابی شد.

وی افزود:کشت ارقامی از گندم و جو که موقع رسیدن محصول، ریزش بذر نداشته باشند، تنظیم صحیح کمباین در هنگام برداشت محصولات گندم و جو، به طوری که در زمان برداشت، ریزش محصول و تلفات اتفاق نیفتد و یا به حداقل مقدار ممکن برسد.

مسئول گروه جهادی تخصصی کشاورزی احیاگران جوان ناحیه نظرآباد تصریح کرد: همچنین در زمینه محصولات کشاورزی باغی، استفاده از صنایع تبدیلی تولید لواشک، مربا، برگه و کمپوت برای محصولات اضافی و یا با کیفیت کم پیشنهاد شد که می تواند زمینه ایجاد مشاغل خانگی و یا مشاغل خرد در راستای طرح های اقتصاد مقاومتی باشد.

مهندس ابراهیمی افزود: افزایش عملکرد محصولات کشاورزی زراعی و باغی با استفاده از تامین مناسب نهاده های کود، روش های نوین آبیاری و سم پاشی به موقع امکان پذیر است.

وی بیان کرد:لوله گذاری در مزارع و باغات تا از نشت منابع آب در زمین جلوگیری شود و هدررفت آب کاهش یابد، با توجه به اینکه راندمان آبیاری در روش های سنتی در حدود 30 درصد می باشد می توان با استفاده از روش های نوین آبیاری (آبیاری بارانی و قطره ای) راندمان آبیاری را تا 90 درصد افزایش داد که به تبع آن استفاده بهینه ای از منابع آبی صورت خواهد گرفت.

مسئول گروه جهادی تخصصی کشاورزی احیاگران جوان ناحیه نظرآباد در پایان خاطر نشان کرد: موارد مذکور قابلیت اجرا در شهرستان نظرآباد را دارد و شهرستان های دیگر نیز می توانند با توجه به شرایط و ظرفیت های کشاورزی منطقه، راهبردهای مختص آن منطقه را اجرا نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار