معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان:

ارسال ۶۶۹ پرونده تخلف واحدهای اقتصادی به تعزیرات حکومتی گیلان

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان گفت: در راستای اجرای طرح تشدید‌ نظارت بر بازار ۷۳۸ تخلف در قالب ۶۶۹ پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.
کد خبر: ۹۲۵۷۰۸۸
|
۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، محمد درویش‌کردار امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تشدید طرح نظارت بر بازار اظهار داشت: این طرح در مدت زمان 15 روز اجرا شد و در این مدت بیش از 12 هزار و 214 واحد اقتصادی اعم از انبار، سردخانه، واحدهای عمده فروشی، خرده‌فروشی و خدماتی در استان مورد بررسی و نظارت قرار گرفت.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان با اشاره به اهداف اجرای طرح مذکور خاطرنشان کرد: طرح تشدید نظارت بر بازار با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی از 27 خرداد ماه الی 12 تیرماه با هدف برخورد با تخلفات سودجویان در عرصه‌های اقتصادی اجرا شده و اقدامات نظارتی خود را در تشدید کردیم.

درویش‌کردار با بیان اینکه در بررسی از واحدهای اقتصادی مذکور حدود 738 تخلف در قالب 669 پرونده به ارزش 6 میلیارد و 257 میلیون و 673 هزار و 289 ریال به شعب تعزیرات حکومتی استان ارسال شد افزود: حدود 7 هزار و 970 بازرسی معادل 65 درصد بازرسی‌ها در طرح مذکور توسط بازرسان سازمان صمت گیلان انجام شد.

وی با اشاره به انجام 35 درصد بازرسی‌های طرح تشدید نظارت بر بازار توسط بازرسان اصناف ابراز داشت: در مدتی که این طرح در استان گیلان اجرا شد بیش از 298 گزارش و شکایات مردمی به واحد ستاد خبری و مشارکت مردمی سازمان صمت گیلان ارسال شد و ما نیز‌ پیگیری این شکایت را در دستور کار قرار دادیم که بسیار موثر بود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان خاطرنشان کرد: پس از پیگیری گزارشات و شکایات مردمی در حوزه واحدهای اقتصادی برای حدود 179 واحد متخلف پرونده تخلف تشکیل شد و مابقی گزارشات مردمی همچنان در حال پیگیری است که بعضی متخلف و مابقی غیرمتخلف بودند.

درویش‌کردار ابراز داشت: سازمان صنعت گیلان ضمن هم‌افزایی و بهره‌گیری از توان بازرسی سایر دستگاه‌های اجرایی در این ایام توانست 211 گشت مشترک با دستگاه‌های مرتبط برگزار کند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان افزود: در راستای انجام رسالت خود از ظرفیت نهادهای عمومی غیر دولتی مانند انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی از جمله نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و اداره‌کل استاندارد نیز استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات