اجرای طرح‌های آبرسانی در استان بوشهر با مشارکت بسیج سازندگی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: طرح‌های آبرسانی در نقاط محروم استان با مشارکت و همکاری سازمان بسیج سازندگی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۲۵۸۰۲۶
|
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، عبدالحمید حمزه‌پور در نشست با مسئولان بسیج سازندگی استان بوشهر، همجواری استان با خلیج فارس و ۸۰۰ کیلومتر مرز ساحلی را ظرفیت مهمی در تأمین آب آشامیدنی دانست و بیان کرد: استان بوشهر به لحاظ آب‌های زیرزمینی از مناطق کم‌آب است و اکنون بیش‌از ۸۰ درصد منابع آب آشامیدنی استان در دیگر استان‌ها قرار دارد.

وی افزود: برای تأمین بخشی از آب آشامیدنی استان طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول، وضعیت طرح‌های آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اکنون ۱۵ درصد منابع تأمین آب استان بوشهر از اجرای آب‌شیرین‌کن تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به اجرای دو طرح آب‌شیرین‌کن در کنگان و بوشهر ادامه داد: طرح آب‌شیرین‌کن بوشهر امسال از ۱۰هزار متر مکعب در شبانه‌روز به ۲۲ هزار۵۰۰ متر مکعب افزایش یافته و اکنون در دو شهر بوشهر و کنگان به ظرفیت ۳۲هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب از شیرین‌سازی آب دریا تولید می‌شود.

 

شیرین سازی ۱۵۰ هزار مترمکعب آب دریا

 

حمزه‌پور با اشاره به تدوین طرح‌های آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۱۵۰ هزار مترمکعب در استان بوشهر گفت: تا دو سال آینده ۴۰ درصد منابع آب آشامیدنی استان از طریق شیرین‌سازی آب دریا تأمین می‌شود.

 

وی اجرای طرح آب شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است که تا اوائل سال آینده وارد مدار تولید می‌شود و نقش مهمی در تأمین آب پایدار استان دارد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، با اشاره به همکاری بسیج سازندگی در اجرای طرح‌های آبرسانی افزود: خدمات بسیج سازندگی در همه عرصه‌های محرومیت‌زدایی قابل تقدیر و تحسین است و با مشارکت در اجرای طرح‌های آبرسانی می‌تواند در حل مشکلات مناطق مختلف اثرگذار باشد.

 

حمزه پور با بیان اینکه این شرکت آماده هرگونه همکاری در راستای اجرای طرح‌های آبرسانی با بسیج سازندگی است گفت: طرح‌های آبرسانی به روستا‌های مناطق محروم استان بوشهر با همکاری سازمان بسیج سازندگی اجرا می‌شود.

 

وی ابراز امیدواری کرد: با استفاده از توانمندی‌های بسیج سازندگی استان مشکلات تأمین آب آشامیدنی نقاط محروم و روستا‌های استان برطرف شود.

 

رئیس بسیج سازندگی سپاه امام صادق (ع) استان هم با بیان اینکه بسیج سازندگی در عرصه محرومیت‌زدایی نقش مهم و تاثیرگذاری دارد اظهار کرد: این نهاد تا کنون یک‌هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان در نقاط محروم استان بوشهر ساخته و تحویل داده و در هفته دفاع مقدس نیز ۱۵۲ واحد مسکونی تحویل مددجویان کمیته امداد استان می‌شود.

 

همکاری بسیج سازندگی در اجرای طرح‌های آبرسانی

 

سرهنگ ذالفقار عباسی‌فر افزود: براساس تفاهم‌نامه آبفا و بسیج سازندگی در راستای محرومیت‌زدایی، این نهاد در اجرای طرح‌های آبرسانی در نقاط محروم و روستایی همکاری می‌کند.

 

وی عنوان کرد: بسیج سازندگی دارای ظرفیت و توانمند بالایی در عرصه اجرای طرح‌های مختلف به‌ویژه در حوزه آبرسانی است که این طرح‌ها با نظارت فنی شرکت آبفا اجرا می‌شود.

 

رئیس بسیج سازندگی استان بوشهر گفت: با توجه به بحران کم‌آبی، ۵۰ درصد طرح‌های بسیج سازندگی بوشهر امسال در بخش آبرسانی است که برای حل مشکلات آب آشامیدنی تلاش جهادی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظرات
آخرین اخبار