رویداد بین المللی «روح مقاومت» در ایلام اجرا می شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از برگزاری رویداد بین المللی روح مقاومت همزمان با سراسر کشور با محوریت بازخوانی وصایای شهدا در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۸۸۱۰
|
۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام"علی چراغی پور"، با بیان این مطلب، اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد  حماسه دفاع مقدس و به منظور انجام فعالیت های گسترده در این حوزه، رویداد بین المللی  روح مقاومت در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این رویداد فرهنگی به مناسبت ترویج فرهنگ مقاومت، تبیین و آشنایی نسل جوان با وصایای شهدای عزیز انقلاب و دفاع مقدس به عنوان گنجینه های معنوی به منظور الگو سازی برای نسل جوان و نوجوان و ارتقای فرهنگی عمومی برگزار می شود، تصریح کرد: زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج، زنده  نگاه داشتن و  تقویت جبهه مقاومت، بازخوانی و تبیین وصایای شهدا  جهت عمل به سیره و  منش شهدای عزیز از اهداف برگزاری این رویداد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام تصریح کرد: در این رویداد بین المللی وصیت نامه شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم  و شهدای مدافع وطن به مدت ۱۱۰ روز بازخوانی و در سطج جامعه و به ویژه نسل جوان تبیین و نهادینه می شود و  مردم با مطالب معنوی و راهگشای وصایای شهدای دیروز و امروز محور مقاومت بی ش از گذشته آشنایی پیدا می کنند.

وی یادآور شد: در این رویداد فرهنگی به موضوعاتی از جمله قرآن و عترت در وصیت نامه شهدا، امام، مرجعت و علما در وصیت نامه شهدا، نقش و جایگاه مسجد در تربیت جامعه و تقویت محور مقاومت، بحث مسجد در وصیت نامه شهدا و  توجه به امر به معروف و نهی از منکر در سیره شهدا پرداخته می شود  که امید است بتوانیم با بهره گیری از وصیت نامه شهدای عزیز در زمینه تقویت روح مقاومت و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنیم.

 حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه ستاد کشوری این رویداد بین المللی از ۲ تیرماه  سال جاری تشکیل و از روز چهارشنبه ۱۴ خرداد مصادف با سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) آغاز شده است و تا دوشنبه ۳۱ شهریور مقارن با چهلمین سالگرد دفاع مقدس به مدت ۱۱۰روز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این رویداد ملی در ۲ بخش ملی و بین المللی برگزار می شود، تصریح کرد: رویداد بین‌المللی روح مقاومت، در بخش‌های مختلف نظیر صوت، نماهنگ، فیلم موبایلی، عکس‌نوشت و ...  با محوریت وصایای شهدا برگزار می شود و علاقه مندان برای شرکت در این رویداد می توانند  آثار خود را تا ۳۱ شهریور  سال جاری همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس  به دبیرخانه این رویداد ملی ارسال کنند.

چراغی پور با بیان اینکه در تلاش هستیم در مراسمی با حضور مسئولان استانی در سالن بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از پوستر رویداد ملی روح مقاومت رونمایی شود، ابراز کرد: استان ایلام دارای ۱۱ شهید روحانی است که در برنامه سه شنبه های تکریم در هفته گذشته از خانواده شهید روحانی «محمدرضا قربانی» در مراسم ویژه ای تجلیل شد.

وی با بیان اینکه استان ایلام بیش از ۳ هزار شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم آرمان های نظام و انقلاب اسلامی کرده است، افزود:  شهید داریوش رضایی نژاد به عنوان شهید دانشمند هسته ای از شهدای شاخص ترور در سطح استان و  شهید قلی زاده از شهدای حادثه  مجلس شورای اسلامی و  عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد از جمله شهدای استان ایلام در این زمینه به شمار می روند.

ارسال نظرات