در حالیکه بر اساس پیش بینی های هواشناسی، هفته ای گرم و سوزان در انتظار ایلامی ها بود، عصر روز گذشته شنبه چهارم مردادماه بارش باران تابستانه موجب غافلگیری و البته خرسندی مردم استان ایلام شد.
کد خبر: ۹۲۶۰۵۵۳
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، بارش باران همواره شادی بخش است اما اگر این بارندگی در اوج گرمای تابستان باشد خوشحالی مردم را دوچندان می کند.

در چهارمین روز از گرم ترین ماه سال، بارش باران موجب تلطیف هوای داغ و دم کرده استان ایلام در بسیاری از نقاط شد.

هرچند این بارش ها در پاره ای از مقاطع همراه با وزش شدید باد و طوفان های تندری بود و شکل گیری گرد و غبار محلی را در پی داشت.

البته این بارش های تابستانه اتفاقی عجیب نیست و در فصل تابستان با توجه به فعل و انفعالات جوی، بارش نزولات جوی رخ می دهد.

هرچند کارشناسان اداره کل هواشناسی ایلام وقوع باران را در پیش بینی های روزانه خود منعکس کرده بودند اما فعالیت جبهه هوای گرم در استان بر بارش باران غلبه داشت و اذهان مردم بیشتر معطوف به موج گرما بود.

بارش غافلگیرانه باران که آبگرفتگی معابر را در پی داشت، باعث شد نقاط مختلف استان ایلام طراوت و خنکای دلچسبی را در عمق بحران قرمز رنگ کرونا تجربه کند و آرامشی نسبی را به روحیه نگران این دیار ببخشد. 

بارش باران تا  اواسط هفته جاری ادامه دارد

رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: بارش باران در نقاط مختلف استان که موجب غافلگیری شهروندان شده نتیجه یک سامانه بارشی مرسوم در مردادماه است که تا اواسط هفته جاری فعالیت آن تداوم دارد و  این بارش ها همه ساله در مرادماه و در پی جریانات شرقی جو رخ می دهد. 

مجتبی میهن پرست افزود: این بارش ها که در پیش بینی هواشناسی استان گنجانده شده بود و تا روز دوشنبه در برخی نواحی جنوبی و شمالی استان فعالیت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بارش ها به صورت مقطعی  و نقطه ای است، یادآور شد: اوج بارش ها عصر و شب خواهد بود و احتمال آبگرفتگی مقطعی معابر دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: از اواسط هفته و با اتمام فعالیت این سامانه بارشی، موج گرما در استان ایلام باز هم فعالیت خواهد داشت و دمای هوا در نقاط گرمسیر تا ۵۲ درجه سانتیگراد و مناطق سردسیر بین ۴۱ تا ۴۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

استان ایلام در فصل آبی جاری ۹۸ - ۹۹ (اول مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد ) استان چهارم از نظر دریافت نزولات جوی بود.

ارسال نظرات