قطع زنجیره کرونا مستلزم مشارکت مردمی است

مسوول بسیج جامعه پزشکی با تأکید بر نقش مردم در آموزش و اطلاع رسانی به دیگران در خصوص بیماری کرونا، گفت: قطع زنجیره ویروس کرونا با اراده جمعی، مشارکت اجتماعی و همکاری خود مردم امکانپذیر است.
کد خبر: ۹۲۶۱۰۶۷
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، نشست تخصصی کانون‌های بسیج جامعه بزشکی که با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی و رئیس بسیج جامعه پزشکی استان و تنی چند از مسوولین علوم پزشکی در معاونت این مرکز برگزار شد.

رمضان زاده مسوول بسیج جامعه پزشکی با اشاره به اینکه در این شهرستان ۶ کانون با حضور ۱۶۰۰ نفر در حال فعالیت هستند افزود:این مراکز با فعال بودن دفاتر کاری خود در جهت رفع معضلات در حوزه سلامت به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

وی بیان داشت: بسیج جامعه پزشکی در راستای رسالت خود برای حفظ و ارتقاء سلامت در جامعه و کمک به مجموعه کادر درمان در این مورد خاص، اعلام آمادگی کرده است تا اعضای بسیج جامعه پزشکی یاریگر کادر پزشکی و درمانی در این روز‌ها باشند.

رمضان زاده عنوان کرد: آموزش یکی از ارکان اصلی بسیج جامعه پزشکی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است و باید با تکیه بر این امر و اقدامات انجام شده در این حوزه آموزش‌های لازم به مردم در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داده شود.

مسوول بسیج جامعه پزشکی استان در پایان خاطرنشان کرد: در این روز‌های کرونای اعضای بسیج جامعه پزشکی بدون در نظر گرفتن شرایط مادی و با هدف کسب رضایت الهی و خدمت به مردم با کیفیت‌ترین خدمات درمانی را به هم استانی‌های خود دارائه می‌دهند.

در ادامه رضاعی رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان نمود: به احتمال قوی موج اول و دوم این بیماری تحت شرایط موجود از هم قابل تفکیک نخواهند بود و انتظار می‌رود در فصل بعدی سرما، این بیماری را مجددا تجربه کنیم پس بنابر این باید با آموزش‌های لازم به مردم بتوانیم در جهت مهار کردن این ویروس و ایتلا به آن در بین مردم با اقدامات لازم و به موقع جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر ماندن در خانه به عنوان مهم‌ترین عامل قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، افزود: تا زمانی که دارو یا واکسن برای این بیماری ساخته نشده است، باید به رعایت نکات بهداشتی و زندگی مسالمت آمیز با این ویروس عادت کنیم.

رضاعی گفت:موضوعی که این روز‌ها و پس از فروکش طوفان کرونا، مطرح می‌شود، ماندگاری این ویروس برای ماه‌های طولانی است. اینکه چقدر احتمال دارد با شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا، این ویروس دوباره تاخت و تاز خودش را شروع کند و آمار ابتلاء را افزایش دهد.

رضاعی در پایان خطاب به مردم استان کردستان گفت: روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینه را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنید در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

در ادامه جلسه پس از ارائه گزارش و بیان نظرات و پیشنهادات توسط هر کدام از مقام‌های مسوول در علوم پزشکی مشکلات و چالش‌ها در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا، توزیع اقلام بهداشتی در مناطق کم برخوردار و همکاری مردم مطرح و در این راستا تصمیماتی اتخاذ شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات