حمید بذرشاهی گفت: فعالیت‌های سپاه به‌صورت دقیق و علمی مبتنی بر مؤلفه‌ها و معیار‌های عملکردی ارزیابی و قضاوت می‌شود و چنانچه معایب و نواقصی وجود داشته باشد در رفع آن‌ها می‌کوشیم.
کد خبر: ۹۲۶۱۰۹۷
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،سرهنگ پاسدار «حمید بذرشاهی» دبیر دهمین جشنواره مالک اشتر سپاه ، درباره برگزاری این جشنواره اظهار داشت: جشنواره مالک اشتر یک رویداد سالیانه است که نیرو‌های مسلح در سطوح مختلف آن را برگزار می‌کنند و برگزیدگان نهایی آن نیز مورد تشویق فرمانده معظم کل قوا قرار می‌گیرند؛ به عبارت دیگر این جشنواره‌ای است که به‌صورت سلسه‌مراتبی تا سطح ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار می‌شود.

وی که با دفاع پرس گفت و گو می کرد، افزود: بدین‌ترتیب در سپاه جشنواره بر اساس ارزیابی پیوسته و مداوم سالیانه برگزار می‌شود؛ یعنی هر سال طی چهار دوره به‌صورت فصلی همه رده‌های سپاه را ارزیابی می‌کنیم؛ بدین‌صورت که هر رده حداقل در ۴۶ موضوع که هر موضوع نیز بین هشت تا ۱۰ مؤلفه دارد، ارزیابی می‌شوند؛ در این ارزیابی‌ها با محاسبات ریاضی و آماری مجموعاً برای هر دوره هزار و ۶۰۰ کارنامه و سالانه حدود شش هزار کارنامه کاری صادر می‌شود.

دبیر دهمین جشنواره مالک اشتر سپاه ادامه داد: همان‌گونه که عنوان شد، ۴۶ موضوع داریم که برخی از آن‌ها عبارتند از طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی، سایبری، اجتماعی، اطلاعاتی، محرومیت‌زدایی، دانش و پژوهش، مهندسی و سرمایه انسانی؛ بعد از بررسی این قبیل موضوعات، سالانه رده برتر، سپاه استانی برتر، معاونت ستادی برتر و نیروی برتر در مجموعه کل سپاه شناسایی و معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: فعالیت سپاه به‌صورت دقیق و علمی مبتنی بر مؤلفه‌ها و معیار‌های عملکردی ارزیابی و قضاوت می‌شود و چنانچه معایب و نواقصی وجود داشته باشد در رفع آن‌ها می‌کوشیم؛ همه این تلاش‌ها برای قوی شدن است؛ زیرا این موضوعی است که فرمانده معظم کل قوا همواره از نیرو‌های مسلح مطالبه دارند.

بذرشاهی در ادامه تصریح کرد: قوی شدن کلیدواژه مهمی است؛ چون باید در سپاه، فرماندهان، نیروها، رده‌ها و سازمان‌های قوی داشته باشیم و این هم با شعار محقق نمی‌شود؛ بنابراین وقتی سپاه پاسداران قوی داشته باشیم، این پشتوانه مطمئنی برای مردم و کشور خواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه همه ما به قضاوت شدن مخصوصاً در نیرو‌های مسلح حساس هستیم، عنوان کرد: اشراف فرماندهی یک قضاوت از رده‌های تابعه برای فرماندهی ایجاد می‌کند؛ بدین ترتیب که بعد از انتشار کارنامه رده‌ها، فرمانده مربوطه کمیسیون «سبحان» را تشکیل می‌دهد تا درباره کارنامه صادر شده، بحث و بررسی صورت گیرد و چنانچه نواقص و ایراداتی وجود دارد در رفع آن تلاش کنند؛ بنابراین سپاه با این ارزیابی‌ها دائم در حال بهبود عملکرد خود است.

دبیر دهمین جشنواره مالک اشتر سپاه سپس درباره نقش این جشنواره در پیش‌برندگی و نو شوندگی سپاه هم اذعان داشت: آینده‌سازی در اسناد بالادستی و راهبردی صورت می‌گیرد؛ یعنی ما آینده را ترسیم نمی‌کنیم، بلکه بر نحوه تحقق آن نظارت داریم و تلاش می‌کنیم رده‌ها به سمت اهداف تعیین‌شده حرکت کنند.

وی در خصوص نحوه ارزیابی‌ها هم بیان کرد: ما در سپاه اصول کلی مثل مردمی بودن داریم که از دکترین‌های کلان سپاه محسوب می‌شود؛ لذا این موضوع برای تمام رده‌های سپاه به‌صورت یکسان ارزیابی می‌شود، اما در انجام مأموریت‌ها، چون مأموریت‌ها متفاوت است، نمی‌توانیم همه را در قالب یک شاخص، ارزیابی کنیم.

بذرشاهی همچنین گفت: تلاش ما بر این است که حقایق فعالیت‌های سپاه را بنا بر تأکید فرماندهی معظم کل قوا تا حد امکان برای مردم ترسیم کنیم؛ زیرا این روز‌ها دشمنی‌ها علیه سپاه توسط بیگانگان رو به افزایش است به نحوی که ضمن پنهان کردن حقایق، آن‌ها را وارونه هم جلوه می‌دهند.

وی افزود: به همین جهت باید جوانان بدانند که سپاه چه اقداماتی در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی مثل حضور گسترده در عرصه مقابله با کرونا داشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها