خبرهای داغ:
کارشناس مذهبی گفت: امر به معروف و نهی ازمنکر یک وظیفه همگانی است و همه مسلمانان در قبال این وظیفه باید احساس مسئولیت کنند.
کد خبر: ۹۲۶۱۹۹۹
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷

همه مسلمانان باید در قبال امر به معروف احساس مسئولیت کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام حاج خانی در دوره تربیت تعالی مدیران فرماندهان حوزه مقاومت حضرت زهرا (س) سپاه ناحیه همدان اظهار داشت: امر به معروف و نهی ازمنکر یک وظیفه همگانی است و همه مسلمانان در قبال این وظیفه باید احساس مسئولیت کنند.

وی با بیان اینکه امربه معروف یعنی تشویق مردم به معروف و نهی ازمنکر و بازداشتن از گناه گفت: خداوند نسبت به این موضوع حساسیت خاصی نشان داده است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به شرایط امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: آمر باید علم به معروف و منکرات داشته واحتمال تاثیر گذاشتن را داشته باشد و ضرر جانی و مالی به مسلمان نرساند.

وی گفت: سه مرحله برای امربه معروف و نهی ازمنکر وجود دارد، امر و نهی قلبی یعنی اظهار رضایت و تنفر درجاتی دارد که کمترین درجه همین امر و نهی قلبی است.

خانی با بیان اینکه رحله دوم امر و نهی لسانی یعنی با گفتار و سخن گفتن است، گفت: آخرین مرحله امر و نهی عملی است که این مرحله به دست قانون یا افرادی که ضابط قضایی اجرایی هستند سپرده می‌شود.

وی ابراز داشت: اگر ما مسائلی چون فریضه امر به معروف و نهی از منکر را رعایت کنیم و خوبی به نهایت برسد، مقدمه ظهور است و فرجی حاصل می‌شود.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: ما باید برای فرج امام زمان(عج) کارهایی انجام دهیم که یکی از مسائل، امربه معروف است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات