خبرهای داغ:

آغاز به‌كار مرحله دوم پويش «ایران همدل» از عید غدیر / تكریم نیازمندان، تكلیف همگانی است

رئیس كمیته امداد امام خمینی(ره) كشور از آغاز به مرحله دوم پویش «ایران همدل» به‌منظور توزیع بسته‌های معیشتی و كمك به نیازمندان در سراسر كشور از عید غدیر خبر داد و گفت:‌ این مرحله از پویش تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۲۶۲۰۸۸
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۸

مرتضی بختیاری، رئیس كمیته امداد امام خمینی(ره) كشور در رزمایش احسان و تعاون فارس با تأكید بر اینكه تكریم نیازمندان یك تكلیف همگانی است، گفت: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه شعبان، رزمایش مواسات و همدلی و كمك مؤمنانه در كشور آغاز شد كه ما نیز پویش «ایران همدل» را برگزار كردیم.

وی رزمایش مواسات و همدلی و ایران همدل را بزرگ‌ترین رزمایش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در رابطه با كمك‌رسانی به مردم دانست و افزود: اخیراً بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیداری كه با نمایندگان مجلس یازدهم داشتند، تصمیم گرفته شد به‌عنوان نهضت تعاون و ادامه رزمایش مواسات و همدلی و كمك مؤمنانه، مرحله دوم پویش «ایران همدل» را اجرا كنیم كه این پویش از عید غدیر به‌صورت رسمی آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

بختیاری با بیان اینكه استان فارس مثل همیشه در این زمینه جلودار بوده و مرحله دوم این پویش از امروز در این استان آغاز شده است، گفت:‌ در این مرحله و امروز همزمان با روز عرفه، ۸۰ هزار بسته معیشتی كه ارزش هر بسته ۲۵۰ هزار تومان است، در اختیار نیازمندان استان فارس قرار می‌گیرد.

رئیس كمیته امداد امام خمینی(ره) كشور با تصریح اینكه در مرحله اول رزمایش همه نهادها، خیران و مؤسسات خیریه پای كار آمدند، گفت: در مرحله اول رزمایش سپاه و ۵۳ هزار پایگاه بسیج در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بسته ۳۰۰ هزار تومانی میان نیازمندان توزیع كردند.

وی بیان كرد:‌ همچنین آستان‌های قدس رضوی و حضرت معصومه(س) و احمدبن موسی شاهچراغ(ع) و بقیه مراكز و بقاع متبركه، مراكز نیكوكاری‌، هلال احمر و مساجد كارهای بزرگی انجام دادند و این وحدت و هماهنگی و یكدلی كه در كشورما ایجاد شد ایران را در دنیا سرافراز كرد.

بختیاری ادامه داد: علاوه بر این‌ها در مرحله اول رزمایش و در ماه مبارك رمضان كمیته امداد در كل كشور با عنوان اطعام مهدوی بیش از ۵۴۰ میلیارد تومان كمك مردمی را جمع‌آوری كرد كه از این مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان كمك نقدی بوده و مابقی كمك غیرنقدی بوده است و در نهایت موفق شدیم بیش از ۱۱ میلیون غذای گرم را از محل این كمك‌ها میان نیازمندان توزیع كنیم.

وی اضافه كرد: از محل این كمك‌ها بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بسته ۲۰۰ هزار تومانی در اختیار نیازمندان قرار گرفت و ۵۰۰ هزار بسته نیز توسط بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام توزیع شد.

رئیس كمیته امداد امام خمینی(ره) كشور با بیان اینكه مرحله دوم پویش ایران همدل از مرحله اول بسیار قوی‌تر اجرا خواهد شد، گفت: البته برای این كار بسیج جلودار شد و توزیع یك میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی را شروع كرد.

بختیاری در ادامه به در پیش‌رو بودن عید قربان اشاره كرد و گفت: كسانی كه مایل هستند می‌توانند نذورات خود را از طریق كد ستاره ۸۸۷۷ مربع به حساب كمیته امداد واریز كرده تا از محل كمك‌های آن‌ها گوسفند خریداری شده و گوشت آن میان نیازمندان توزیع شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها