خبرهای داغ:
مراسم عزاداری سالار و سرور شهیدان که مورد بحث قرار گرفته و عده ای اندکی با مخالفت و نگاه سکولار، سعی در تخریب دارند.
کد خبر: ۹۲۶۲۱۵۶
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴

خبرگزاری بسیج: محرم و صفر اسلام را زنده نگهداشته است. با توجه به انتشار مجدد ویروس کرونا و شیب تند آن نگرانی هایی را در بین مردم ایجاد کرده که در مراسم عزاداری شرکت کنند یا خیر!

هرچند از رقص عروسی تا بازار رو بوسی آزاد است و به پروتکل بهداشتی اهمیت نمی دهند اما مساجد و سازمان های مذهبی بیشترین همکاری و رعایت را با ستاد پیشگیری داشتند.

تکلیف مشخص است طبق فرمایش رهبر انقلاب همه موظف هستند تابع نظرات بهداشت و درمان باشند و با ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا همکاری نمایند! اسلام دین مهربانی و سلامت است، در اسلام و فتوای علمایش هر فعلی که برای جسم و روح انسان ضرر داشته باشد حرام است.

مراسم عزاداری سالار و سرور شهیدان که مورد بحث قرار گرفته با مخالفت عده ای قلیل و نگاه سکولار سعی در تخریب دارند.

اگر مراسم عزاداری بدون رعایت پروتکل اجتماعی و فاصله فیزیکی سبب انتشار ویروس گردد از نظر عرف مورد قبول نیست. امسال به جای دسته جات سینه زنی و هیت های مختلف که امکان رعایت بهداشت فردی و محیطی در آن نیست باید فکر اساسی کرد. مردم می توانند در منازل خود و ظاهر سازی محیط عزاداری کنند. در اقدامی هماهنگ هر کوچه یا محله در پشت بام منازل بروند و ده شب محرم را با نوای عاشقان ابا عبدالله عزاداری کنند.

از طریق فضا سازی و برنامه های مجازی کوچک اقدام به حفظ ظاهر نمایند. نذورات را با کار سازمانی به دست اقشار مختلف مردم و خصوصا نیازمندان برسانند. در روستاها که فضای باز بیشتری وجود دارد از ظرفیت ها برای عزاداری استفاده شود. اماکن و بقاع متبرکه اگر تعطیل نشوند نمی توان از حفظ پروتکل بهداشتی سخن گفت.

در هر کوچه چند نفر نماینده انتخاب شوند تا برنامه های مدونی را ساماندهی کنند. برنامه هایی از قبیل شعر عاشورا،داستان و زندگی نامه شهدا،عاشورا در جبهه،سخنرانی،تعزیه خوانی از طریق لایو اینستاگرام، صدها برنامه دیگر مردم را با بطن عاشورا آشناتر کنند.

برگزار کردن مراسم محرم بد و برگزار نشدن بدتر است. به جای عزاداری و آمدن هیت ها در مساجد خیابان و بقاع متبرکه بهتر است برنامه های جالب و آموزنده ای را جایگزین کنند و عزاداری را در اماکن مطمئن که بتوان پروتکل را رعایت کرد انجام داد.

همه فرمایشات رهبر انقلاب را مدنظر قرار دهیم و تابع ستاد مبارزه و پیشگیری کرونا باشیم.

 

نگارنده: صادق چگینی

 

1002/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها