خبرهای داغ:
یادداشت/

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی همدان

متأسفانه در استان همدان بیشتر کارهای فرهنگی جزیره‌ای و بخشی انجام می‌شوند و سندی هم برای فعالیت ارگان‌های متولی در این زمینه وجود ندارد و ما نیازمند تدوین نقشه مهندسی فرهنگی برای استان همدان هستیم.
کد خبر: ۹۲۶۲۲۲۹
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، اخبار خوبی در حوزه فرهنگی در چند ماه گذشته از گوشه کنارهای شهرمان همدان به گوش می‌رسد که از شاخص‌ترین این اخبار می‌توان به صدور مجوز چاپ برای ۴۵ عنوان کتاب در فصل بهار، کسب رتبه نخست فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان همدان در کشور، انتخاب همدان به عنوان یکی از شهرهای آزمونه شهر دوستدار کودک در ایران، کسب رتبه نخست کشوری در حوزه تولید محتوای هنری مرتبط با فضای مجازی و... اشاره کرد.

این افتخارات و کارهای ارزنده برای شهر دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان که مهد تاریخ و تمدن ایران زمین است کافی نیست.

متأسفانه در استان همدان بیشتر کارهای فرهنگی جزیره‌ای و بخشی انجام می‌شوند و سندی هم برای فعالیت ارگان‌های متولی در این زمینه وجود ندارد.

ما نیازمند تدوین نقشه مهندسی فرهنگی برای استان همدان هستیم که مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان همدان قول دادند با همکاری شورای عالی انقلاب این کار را انجام دهند.

فرهنگ، دو مقوله معنوی و مادی را در برمی‌گیرد و ما نمی‌توانیم فرهنگ مادی را از معنوی جدا کنیم؛ به طور مثال، با وجود یک‌هزار و ۱۰۰ روستا در استان همدان ، در حال حاضر ۳۰۰ مبلغ در فضای روستاهای استان همدان فعال هستند اما تنها ۱۶۵ خانه عالم ساخته شده و این تعداد کافی نیست که سه عامل نبود خانه عالم به منظور استقرار، عدم تأمین هزینه زندگی طلاب در روستا و نبود امکانات برای حضور خانواده روحانیون در روستا باعث شده نیمی از روستاهای همدان روحانی مستقر نداشته باشد و همین دلایل باعث فقر فرهنگی و مذهبی در روستاها می شود که موجب آسیب پذیری جامعه در برابر تهاجمات است.

باید فرهنگ مادی و معنوی را با هم پیش ببریم.

برای اینکه فقر فرهنگی کاهش یابد، باید اقدامات متعددی صورت گیرد که در کنار این اقدامات، موضوعات ‌اقتصادی هم وجود دارد و رفتن به سمت فرهنگ به عنوان یک نیاز، در اصل پس از رفع نیازهای زیستی مطرح می‌شود.

یادداشت از : امیر منطقی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار