خبرهای داغ:
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: شهدای دانش آموز اسوه صبر، ایمان، تقوا، ولایت پذیری، ولایت مداری و استقامت در صیانت از حریم و حرم هستند، باید فرهنگ بسیجی بودن و انقلابی گری را درسیره عملی و رفتاری این بزرگ مردان کوچک جستجو کنیم.
کد خبر: ۹۲۶۳۵۱۴
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمد علی واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در یادوراه شهید دانش آموز مهدی صبور، که با حفظ پروتکل های بهداشتی در منزل پدری این شهید بزرگوار برگزار شد، گفت: آشنایی با سیره، رفتار و گفتار شهدای دانش آموز کمک می کند تا نوجوانان با فرهنگ بسیجی  و انقلابی بیش از پیش آشنا شده و در این صراط گام بردارند.

 وی تصریح کرد: شهید مهدی صبور از بهترین فرزندان دلاورمرد خطه قهستان بود که در راه صیانت از حریم ولایت و مام میهن جان در کف اخلاص نهاد و با دشمن بعثی به نبرد پرداخت و امروز وظیفه ما است تا راه وی را دنبال کرده و گام دوم انقلاب، از رفتار و گفتار وی الگوبرداری کنیم.

واقعی ، معرفی الگوهایی که مسیر سخت رشد و کمال را طی کرده اند، یکی از روشهای مناسب برای تربیت انسان دانست و افزود: امروز اقتدار فرهنگی مهمترین منبع قدرت و اقتدار است، اقتداری که منبعث از فرهنگ ناب ولایت و در سایه ایثار و شهادت تجلی یافته و زمینه ساز  وحدت و همبستگی می شود و قدرت بازدارندگی نظام را افزایش می دهد.

 مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اقتدار ملت ها را در گرو اقتدار فرهنگی و قدرت نرم دانست و عنوان کرد: اسلاب ناب محمدی با فرهنگ والا و بی نظیر، اقتدار را در فرهنگ می داند نه زور و قدرت.

وی با اشاره به رونمایی از کتاب مهدی خیابان انقلاب، افزود: این کتاب به بیان زندگی نامه شهید صبور پرداخته که چکیده ای از سیره عملی شهید در مناسبات و تعاملات فردی و اجتماعی در دوران دفاع مقدس تا شهادت وی را برای خواننده ترسیم می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: تاریخ اسلام و دوران دفاع مقدس سرشار از وجود افرادی همچون شهید صبور، سهام خیام و شهید حججی‌ است که می‌توانند برای دانش‌آموزان به عنوان اسوه معرفی شوند.

وی، ابراز داشت: در دوران دفاع مقدس بخشی از انقلاب را نوجوانانی رقم زدند که کیف و کوله مدرسه را با کوله پشتی جبهه عوض کردند؛ و دانش آموز شهید صبور نیز یکی از این بزرگ مردان کوچک بود که دوران خوش تحصیل در مدرسه نواب صفوی بیرجند و آغوش گرم خانواده را رها کرد و برای دفاع از ولایت، اسلام و میهن اسلامی عازم میادین نبرد شد و تا پای جان بر پیمان و ادای تکلیف ماند.

گفتنی است، دانش آموز شهید مهدی صبور، چهاردهم مرداد ماه سال 62 در عملیات و الفجر 3 در منطقه عملیاتی مهران؛ مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها